Rosenthal świętuje jubileusz 30 lat w Polsce! Od trzech dekad w polskich wnętrzach gości porcelana, która zwraca uwagę oryginalną stylistyką, najwyższą jakością i ponad 130-letnią tradycją. „Rosenthal story” to jednak nie tylko część historii wzornictwa. To historia pisana nazwiskami ludzi o niepowtarzalnej wizji i ich niezwykłymi spotkaniami.
Początek opowieści sięga 1879 roku, kiedy Philip Rosenthal założył w zamku Erkersreuth w Bawarii pracownię dekorowania porcelany. Zatrudniała ona zaledwie dwóch malarzy, ale szybko rozrosła się i ostatecznie została przeniesiona do Selb, gdzie 10 lat później Rosenthal otworzył pierwszą fabrykę. Wchłaniając lokalne wytwórnie, stała się ona prawdziwym „porcelanowym imperium”, w którym od 1916 roku produkowana jest najlepiej sprzedająca się kolekcja – „Biała Maria”. Legendarny serwis jest produkowany w niezmienionej formie od ponad stulecia. W ciągu tylko ostatnich 25 lat sprzedano aż 15 milionów talerzy i 5 milionów filiżanek, a „Maria” stała się synonimem dobrego smaku i ponadczasowej elegancji.
O ile za sukcesem klasyki stoi Philip Rosenthal Senior, o tyle w przypadku nowoczesnych kolekcji nie do przecenienia jest rola jego syna – Philipa Rosenthala Juniora, który w 1961 roku utworzył dział Studio-Line. Dzięki licznym kontaktom z artystami, którym dawał nieograniczone możliwości eksperymentowania z tradycyjnym tworzywem, Rosenthal Junior odmienił wizerunek marki. Grono współpracowników Rosenthala w pierwszym okresie zasilili Finowie, w jego kręgu pojawiały się takie sławy, jak ekscentryczny twórca pop-artu – Andy Warhol, mistrz surrealizmu Salvador Dalí czy założyciel szkoły Bauhaus – prof. Walter Gropius. Kooperacja architekta z manufakturą rozpoczęła się już w 1963 roku i nie od razu dotyczyła porcelany. Gropius zaprojektował najpierw budynki fabryczne, a dopiero w 1969 roku na rynek wprowadzono kolekcję „TAC” – serwis z białej i czarnej porcelany, który okazał się być ponadczasową realizacją idei Bauhausu. Kształt poszczególnych elementów racjonalnie nawiązuje do podstawowych figur geometrycznych, a jedyną dekoracją w pierwotnej wersji jest gra kontrastów czerni i bieli oraz części szkliwionych i matowych.
W czysto statystycznym ujęciu Studio-Line to niemal 60 lat poszukiwań w zakresie sposobów wykorzystania tradycyjnego materiału. To także 150 nazwisk wielkich artystów, ponad 500 prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa oraz niezliczona ilość oryginalnych form, składających się na dzisiejszy wizerunek marki. To także doskonały dowód na to, że intuicja i niezwykła wizja poparte umiejętnościami nawiązywania osobistych relacji z projektantami mogą przełożyć się na realny sukces. Szeroka oferta Studio-Line obejmuje przedmioty codziennego użytku, które równocześnie pełnią rolę intrygujących elementów dekoracyjnych. Dziedzictwo tradycji i nowoczesne poszukiwania sprawiają, że Rosenthal oferuje polskim miłośnikom porcelany zarówno pełne serwisy, jak i przedmioty, które w myśl idei „mix&match” odpowiadają na indywidualne potrzeby użytkowników i pozwalają dowolnie łączyć części różnych kolekcji. Trzydzieści lat temu powstał pierwszy salon Rosenthal w Poznaniu, a wkrótce również w Warszawie oraz Krakowie. W kolejnych latach propozycje marki były dostępne w większości dużych miast na terenie kraju, a w 2019 roku Rosenthal otwiera swój flagowy salon w Warszawie, na ul. Pięknej 18.