– Wszystko zaczęło się w Mediolanie – wspomina Nelcya Chamszadeh, która wraz z Fabrizio Cantonim i Danielem Lorą w 2011 roku założyła markę CC-Tapis. Obecnie firma cieszy się pozycją jednego z liderów w branży dywanów luksusowych.
W rzeczywistości początki CC-Tapis związane są z Francją, gdzie Nelcya i Fabrizio już wcześniej zajmowali się sprowadzaniem ręcznie tkanych dywanów z Nepalu. 2011 rok był jednak bez wątpienia przełomowym w ich historii. Oprócz przeprowadzki do włoskiej stolicy designu, zespołem projektantów zgromadzonych wokół marki zaczął kierować Daniele Lora. To wtedy w tradycyjne sploty zaczęto wplatać nitki innowacji, dokładnie te, które sprawiły, że dziś trudno o bardziej znaną markę na światowym rynku dywaniarzy.
CC-Tapis. Od nitki, do kłębka
Nie tylko innowacyjne podejście do tradycji świadczy zresztą o kunszcie CC-Tapis. Współcześnie, ogromną rolę w procesie powstawania dywanów odgrywa ekologiczne podejście firmy do każdego z etapów produkcji, począwszy od ręcznego przędzenia najdelikatniejszej wełny himalajskiej po wykorzystanie oczyszczonej wody deszczowej do prania gotowych produktów. W 2015 roku powstało również CC-For Education, założona przez Nelcyję i Fabrizio organizacja non-profit, której misją jest zapewnienie pełnej edukacji dzieciom tkaczy w Nepalu: od przedszkola aż do ukończenia szkoły średniej.
Pozostaje więc pytanie, jak najlepiej uczcić tak huczny jubileusz, jakim jest dziesięciolecie marki? Niedawno CC-Tapis zaprezentowało odpowiedź.
Za sprawą kolekcji One Night in Milan, projektanci zaprosili klientów w podróż śladem najbardziej znanych modeli ze swojej oferty. Dziesięć kultowych dywanów w aranżacji agencji kreatywnej Apartamento Studios zawitało w dziesięciu mediolańskich hotelach, by w obiektywie Piotra Niepsuja ukazać historię ewolucji marki, a zarazem oddać hołd miastu, w którym wszystko się zaczęło.