Wnętrze, w którym mają zamieszkać dzieci, jest szczególnie trudne do zaplanowania. Od początku aranżacja musi zakładać szybko nadchodzące zmiany. Podpatrujemy, jak z tym wyzwaniem poradziła sobie krakowska Grupa Nono.
90-metrowy apartament znajduje się na najwyższej kondygnacji budynku przy ul. Koszalińskiej w Krakowie. Doświetlone z trzech stron mieszkanie składające się ze strefy dziennej, czyli salonu z aneksem kuchennym, sypialni, biura, pokoju dziecięcego, łazienki oraz komunikacji stanowiło doskonałą bazę, by zaspokoić potrzeby przyszłych mieszkańców – młodej rodziny z dzieckiem.
Aby spełnić to marzenie, projektanci uzupełnili białą bazę ścian meblami wykonanymi na zamówienie oraz kolorystycznymi akcentami – wciąż jednak bazującymi na stonowanej palecie barw.
Wizualnym spoiwem całej przestrzeni jest lastryko – w holu i w łazienkach, wykorzystane na podłodze a w kuchni na ścianie. W strefie dziennej jasną przestrzeń ożywiają odcienie zieleni i terakoty przełamane kroplą czerni, np. w formie opraw oświetleniowych oraz ciepły odcień dębowej podłogi. Dominującym meblem jest tu rogowa sofa MTI Furninova Vesta. W znajdującej się tuż obok części jadalnianej, oddzielającej salon od otwartej kuchni, dostrzeżemy również krzesła marki Paged.
W łazience ponownie odnajdziemy ten sam odcień zieleni co w salonie, tu jednak zestawiony z jasnym drewnem i białą armaturą Omnires. Co ciekawe, dwie umywalki na różnych poziomach są tu podyktowane komfortem dzieci, które dzięki temu mogą się uczyć samodzielności.
Największym, a zarazem najbardziej interesującym pomieszczeniem jest natomiast pokój dziecięcy obejmujący ponad 20 m kw. Zaprojektowano go w duchu popularnej metody Montessori, dzieląc przestrzeń na kącik aktywności, strefę relaksu, miejsce nauki oraz strefę przechowywania. Neutralna baza kolorystyczna pokoju i naturalne materiały sprawiają, że pokój w kolejnych latach będzie można z łatwością dostosować do zmieniających się potrzeb dorastających dzieci bez konieczności przeprowadzania generalnego remontu.
Metoda Montessori to system dydaktyczny dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, który został stworzony przez włoską lekarkę Marię Montessori i który pomaga we wszechstronnym rozwoju dziecka. Duży nacisk w tej metodzie edukacyjnej postawiony jest na środowisko (które także obejmuje materiały wspomagające proces uczenia) oraz nauczycieli tworzących to środowisko.