Francuski projektant Frédéric Imbert twierdzi, że regał z czerwonego langwedockiego marmuru i ręcznie rzeźbionego dębu jest jak rozmowa.
Głęboka wymiana między naturą, a domowym wnętrzem odbywa się poprzez zabawę rytmem faktur i wzorów tworzonych przez marmurowe żyłkowanie i niesymetryczne linie półek. Dialog ten żywi się kontrastem wrażeń wizualnych i dotykowych. Nieoczekiwane spotkanie kształtów i faktur, gładkie i chropowate powierzchnie, krzywizny i niedoskonałości zyskują spójność pod czujnym okiem i wprawną ręką artysty.
Projekt zabudowy zawłaszcza całą przestrzeń – meble, ściany i ich funkcje zlewają się ze sobą, tworząc kompleksową architekturę wnętrza, w którym wypełnienie półek jakimikolwiek przedmiotami wydaje się zbędne.
Twórczość Frédérica Imberta ściśle związana jest z dwoma miastami – Paryżem, gdzie prowadzi swoje studio oraz Bejrutem, gdzie dorastał. Z wykształcenia architekt, a z zamiłowania projektant mebli, od 2010 roku pracuje pod własnym nazwiskiem.
Jego twórczość charakteryzuje głęboka inspiracja naturą; w swoich pracach stara się nawiązać dialog pomiędzy otwartością krajobrazu a zamknięciem domowych przestrzeni. Równolegle Frédéric Imbert próbuje znaleźć równowagę pomiędzy etyką pozyskiwania materiałów a luksusem. Jednym z jego głównych założeń jest to, aby więcej tworzyć niż niszczyć.