Słynna włoska marka mebli Zanotta została sprzedana przez firmę Tecno innej kultowej firmie meblowej Cassina, która jest częścią amerykańskiej grupy Haworth Lifestyle Design. To już kolejne takie przejęcie.
„Cassina kupiła Zanottę w celu wykorzystania swojej międzynarodowej sieci dystrybucji do rozszerzenia zasięgu. Zanotta zachowa jednak autonomię w zakresie swojego asortymentu, który obejmuje przełomowe projekty, takie jak stołek Mazzandro autorstwa Achille i Pier Giacomo Castiglioni” – czytamy w komunikacie.
– Zaopiekujemy się Zanottą i będziemy pracować nad zwróceniem na nią jak największej uwagi, aby rozwijała się na całym świecie – powiedział Luca Fuso, dyrektor generalny Cassina.
Firma Zanotta została założona w 1954 roku przez Aurelio Zanottę i początkowo koncentrowała się na produkcji mebli tapicerowanych, takich jak sofy i fotele, które w tamtym czasie powstawały głównie w zakładach tapicerskich. Firma wyrobiła sobie markę na początku lat 70., kiedy zaczęła reprodukować kultowe dzieła włoskiego architekta Giuseppe Terragni, takie jak krzesła Lariana i Follia. Przez następne dziesięciolecia Zanotta współpracowała z architektem Gae Aulenti, założycielem Memphis Group Ettore Sottsassem i awangardową grupą architektoniczną Superstudio. Dziś Zanotta jest dostępna w 700 sklepach w 50 krajach.
Jest to jedno z kolejnych przejęć we włoskim przemyśle meblarskim, których celem jest konsolidacja marek i zwiększenie skali sprzedaży pod parasolem amerykańskiego giganta Haworth Lifestyle Design, do którego należą już: sieć trzynastu włoskich showroomów Interni oraz Luxury Living Group, która produkuje i dystrybuuje linie mebli głównych luksusowych marek, w tym Versace, Dolce & Gabbana, Bentley i Bugatti. Haworth Lifestyle Design jest też właścicielem włoskiej grupy meblowej Poltrona Frau, dzięki czemu ma udziały w takich firmach jak Cassina, Cappellini czy Alias.
Dyrektor kreatywny Cappellini, Giulio Cappellini, powiedział Dezeen, że konsolidacja dała jego marce bardzo potrzebną przewagę na arenie międzynarodowej.
– Problem z wieloma włoskimi firmami polega na tym, że są bardzo dobrze znane na całym świecie, są obecne z wieloma produktami w różnych muzeach sztuki, ale tak naprawdę są one zbyt małe na rynek międzynarodowy – dodał twórca marki Cappellini.
Giulio Cappellini: – Dobry design nie kreuje bestsellerów tylko longsellery