Niemiecka projektantka Marie Aigner wierzy, że ekologia jest nie tylko potrzebna, ale może być też zabawna, a najbardziej seksi obiekty to te, które pomagają w poprawie jakości życia. Wszystkie powyższe założenia spełniają KnockOut Acoustics – akustyczne rzeźbiarskie obiekty. Najnowszy set przedmiotów z tej kolekcji miał swoją premierę nie gdzie indziej jak na mediolańskich targach designu 2023, w Palazzo Bandello w ramach wystawy „Art and Collectible Design”.
Gdyby przedstawiciele grupy Memphis wciąż byli aktywni zawodowo – zapewne daliby Marie atest swojej zadziornej jakości. Tymczasem, działając w duchu gospodarki cyrkularnej i zrównoważonej, wszystkie przedmioty z kolekcji KnockOut Acoustics mają certyfikaty OEKO-TEX, które są przyznawane markom dbającym o pełną transparentność jeśli chodzi o energetyczne koszty produkcji czy łańcuchów dostaw.
KnockOut Acoustics łączy zasady recyklingu i upcyklingu tworzyw sztucznych i podobnych materiałów odpadowych w przedmioty z pogranicza sztuki, technologii i edukacji. W skład kolekcji wchodzą lampy i meble takie jak fotele, szezlongi i stoły, a także wolnostojące totemy na przykład w formie kaktusa. Ich dowcipne formy mają pro zdrowotny cel: pochłanianie hałasu w danym wnętrzu i przekształcanie go w rodzaj przyjemnego dla ucha akustycznego tła, zmniejszając tym samym poziom stresu w ciele.
Marie Aigner jest architektką i projektantką mieszkającą w Monachium. Po studiach architektonicznych we Francji i Niemczech pracowała w biurach Skidmore, Owings and Merill and Richard Meier, zanim w 2000 roku otworzyła własne studio w Zurychu.
Zainteresowanie projektantki tematem redukcji hałasu otoczenia sięga prawie dekadę wstecz. Przedmioty z kolekcji Knockout, to również unikalne obiekty kolekcjonerskie, które w niesztampowy sposób podkreślają przestrzeń lub wtapiają się w otoczenie.
Może ten rodzaj analogowej „Alexy” powinien kiedyś stać się standardem dla zatłoczonych wnętrz?
Prace Studio Marie Aigner będą wkrótce prezentowane podczas tegorocznego Biennale Architektury na wystawie „Czas – Przestrzeń – Egzystencja”, w Palazzo Bembo.