To największe na świecie targi dóbr konsumpcyjnych. Nie mogło zabraknąć tam i redakcji „Design Alive”. Targi Ambiente oraz towarzyszące im Creativeworld oraz Christmasworld odwiedziliśmy na zaproszenie Messe Frankfurt. Szczególne wrażenie zrobiła na nas wystawa Creativeworld Trends 24.
– W trakcie pandemii mało kto wierzył, że branża targowa szybko powróci do czasów dawnej świetności. Jest jednak lepiej niż przypuszczaliśmy. Świat znowu się spotyka, rozmawia i wymienia doświadczeniami – mówi Dorota Idzikowska z polskiego przedstawicielstwa Messe Frankfurt, którą spotkaliśmy w tym słynącym z wysokościowców mieście nad rzeką Men.
I faktycznie, teren targów Ambiente jest imponujący. Nie sposób było zwiedzić całych targów bez pomocy ruchomych chodników czy komunikacji autobusowej kursującej pomiędzy poszczególnymi pawilonami.
Na Ambiente dyktuje się trendy
Frankfurckie targi to niezliczone stoiska z pomysłami na to, w jakie dodatki wyposażyć mieszkanie, jak dekorować stoły, czy wreszcie całe domy np. w okresie świątecznym.
W tym roku szczególnie dużo było we Frankfurcie nad Menem było szkła użytkowego. Tu spotkać można było całkiem silną delegację polskich firm. Te jednak, jak i wszystkie inne przyćmiewała reprezentacja Włoch, z manufakturami szkła właśnie.
Bez względu na gust, wrażenie robiła ekspozycja – mniej lub bardziej kiczowatych – dekoracji gwiazdkowych prezentowanych w ramach odbywających się równolegle targów Christmasworld. Śpiewające renifery mogły ubawić, ale tuż obok zachwycały ręcznie robione drewniane ozdoby.
Creativeworld Trends z naturą, nostalgią i radością życia
W tym roku liczyć się będą naturalne materiały takie jak: wełna czy kaszmir. Powinniśmy też bardziej interesować się ceramiką. Co istotne, rosło będzie też znaczenie stylu vintage. Kto jednak myśli, że rok 2024 upływał będzie jedynie w nieco nostalgicznym klimacie, jest w błędzie.
Wystawa Trends 24 zachęcała w tym roku do eksperymentowania z różnymi wesołymi stylami. Energetyczne, czasem nieco dzikie kolory, formy ocierające się o kicz? Wszystko jest dozwolone. Ma być wesoło i spontanicznie. Zawsze jednak z porządnym ładunkiem życiowej energii!
Trójpak targowy – Ambiente, Christmasworld i Creativeworld przyciągnął aż 4,928 wystawców, którzy prezentowali swoje produkty na 360 tys. metrów kwadratowych. Pomimo kilkudniowego strajku kolejowego, który nie ułatwiał dotarcia do Frankfurtu, ekspozycję zwiedziło aż 140 tys. zwiedzających.