Meksykański artysta Cesar Nuñez wierzy, że kupując przedmiot, nabywamy kawałek czasu i historii. W swoich obiektach łączy ślady kultur przodków z nowoczesnym vibe’em designu kolekcjonerskiego.
Artysta, designer i projektant wnętrz tworzy obiekty i przestrzenie dostarczające zmysłowych wrażeń, a także niosące konkretne przekazy, które widzowie odkrywają poprzez uważne spojrzenie.
Jego kolekcja nawiązuje do tradycyjnej kultury meksykańskiej, co doskonale wpisuje się w ideę galerii Unno, która go reprezentuje. Założona przez Marię Dolores Uribe i Laurę Abe Vettoretti, promuje design latynoamerykański na świecie, kładąc nacisk na kulturowe korzenie artystów.
Tytuł instalacji, którą na początku tego roku prezentował Cesar Nuñez to „Hacer, para no ser”, czyli „Robić, nie być”.
Obejmuje ona sześć prac – rzeźby i obrazy wykonane m.in. z biomateriałów i topionego szkła. Artysta zachęca widzów do wybrania się w wyimaginowaną podróż, która prowadzi do głównego elementu przedstawienia – świątyni małp, gdzie można całkowicie puścić wodze fantazji.
Przestrzeń stworzona przez Nuñeza kwestionuje kondycję człowieka i zaprasza do zapomnienia o niej oraz do zaakceptowania innych możliwości istnienia.
Galeria Unno jest platformą dla młodych projektantów z Ameryki Łacińskiej. Jej program zakłada mocne poetyckie wypowiedzi i świeże pomysły, które nieustannie kwestionują dotychczasowe użycie materiałów i form.
Nazwa galerii – Unno – pochodzi od hiszpańskiego słowa uno, oznaczającego „jeden”. Nawiązuje tym samym do idei wspólnego dziedzictwa kultur, krajów i narodów Ameryki Łacińskiej.