Królik, jakiego jeszcze nie było!

– Przedmioty, które tworzę, są jak moje osobiste przepisy do wypróbowania. Dodaję do nich szczyptę marzeń, wspomnień z dzieciństwa, ulubionych bajek, muzyki i emocji – mówiła w 50. numerze magazynu „Design Alive” Aleksandra Żeromska. Teraz zaprezentowała kolejny efekt urzeczywistniania swojej wyobraźni – dwie kolekcje stworzone dla marki Królik, której jest dyrektorką artystyczną.

Marka Królik powstała z inicjatywy Kaflarni Karny i łączy rzemieślniczą tradycję z nowoczesnym spojrzeniem na ceramikę.

To nie tylko wyjątkowe płytki, ale także prawdziwa filozofia designu sprzeciwiająca się masowej produkcji i schematycznym rozwiązaniom.

Magazyn Design Alive

NR 50 ZIMA 2024

ZAMAWIAM

NR 50 ZIMA 2024

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

Kaflarnia Karny, znana jako Kafel-Kar, jest jedynym producentem kafli w Polsce posiadającym królewski certyfikat dostawcy, a jej piece kaflowe można znaleźć m.in. na Zamku Królewskim w Warszawie i w wielu historycznych budynkach. 

Jej właściciele, Rafał i Sylwia Karny, z dumą podtrzymują rodzinne tradycje rzemieślnicze, dbając o jakość i precyzję wykonania każdej sztuki ceramiki.

– Choć sięgamy do rzemieślniczych korzeni, Królik jest marką świeżą, nowoczesną i odważną. Nasze kolekcje powstają w limitowanych edycjach, każda z nich opowiada własną historię i prowokuje do myślenia – podkreślają.

Przez dbałość o każdy szczegół, pasję rzemieślników oraz odwagę w podejściu do formy, Królik oferuje produkty, które są absolutnie unikalne – zarówno w kontekście estetycznym, jak i technologicznym.

– Wszyscy szukamy piękna. Królik to odzwierciedlenie naszej tęsknoty za sztuką i wyobrażonym światem, który nosimy w sobie, ale często nie potrafimy go wyrazić – mówi Aleksandra Żeromska.
Rafał i Sylwia Karny prowadzą działającą od 1936 roku Kaflarnię Karny.

Oto marka Królik. Gotowi na podróż do krainy wyobraźni?

Marka Królik, pod artystycznym kierownictwem Aleksandry Żeromskiej, zaprezentowała dwie premierowe kolekcje.

W serii New Eden Aleksandra Żeromska opowiada historię powrotu do raju – krainy pełnej majestatycznych zwierząt, bujnej roślinności i zmysłowych doświadczeń.

Ceramika z tej serii to zaproszenie do odkrywania zapomnianych marzeń o harmonii z naturą, tworząc przestrzenie, które pobudzają wyobraźnię i przypominają o bogactwie przyrody.

marka królik

Z kolei Happiness to kolekcja, która emanuje pozytywną energią, symbolizującą miłość, szczęście i pomyślność.

Inspirowana uniwersalnymi symbolami tych wartości, kolekcja ta stanowi eleganckie akcenty do domu – od ręcznie wykonanych rzeźb na ścianę po wykończeniowe płytki, które mogą zdobić przestrzenie na co dzień.

marka królik

Aleksandra Żeromska

Urodziła się w Warszawie w 1989 roku. Mieszka i prowadzi autorskie studio projektowe pomiędzy Polską a Hiszpanią, z siedzibą w Walencji, specjalizujące się w projektach z pogranicza designu i sztuki. Zróżnicowane portfolio obejmuje m.in. akcesoria domowe, meble, oświetlenie, porcelanę, ilustracje, projektowanie tkanin i wzorów. Jest pierwszą Polką, której autorskie projekty wdrożyły na stałe do swoich kolekcji takie marki jak Lladró czy Bosa. Ekspertka w dziedzinie projektowania dla rzemiosła – ukończyła ECAL, czyli Uniwersytet Sztuki i Projektowania w Lozannie w Szwajcarii, z tytułem magistra design for luxury and craftsmanship. Już w czasie studiów współpracowała z markami Aesop, Hermès i Marsotto Lab.

Doświadczenie zawodowe zdobywała jako członkini zespołu projektowego Lladró, gdzie miała okazję poznać niezwykły świat porcelany u boku czołowych rzemieślników z Hiszpanii. Wcześniej była częścią zespołów studiów projektowych oraz konsultingowych w Polsce i Hiszpanii.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Leśne Duchy

Leśne Duchy

Walencja | 8 marca 2024

Aleksandra Żeromska przedstawia magiczną kolekcję ceramiki inspirowaną folklorem

Rytualna kawka

Rytualna kawka

Walencja | 19 grudnia 2022

Aleksandra Żeromska zaprojektowała zastawę dla słynnej hiszpańskiej marki