Nowe Audi A4 z zewnątrz mocno przypomina poprzedni model oraz jednoznacznie kojarzy się z całą gamą pojazdów z Inglostadt. Ponownie jednak, to co najważniejsze i najlepsze u tego producenta, czai się wewnątrz. Całkowicie przekonstruowane nadwozie z najniższym współczynnikiem powietrza 0,23, nowe silniki skonstruowane według „rightsizingu” czyli dopasowania jednostki napędowej do klasy pojazdu oraz skrzynia biegów S-tronic dostosowana po raz pierwszy do przedniego napędu, to tylko wstęp do całości.
Nowe Audi A4 ma zamiar dyskredytować swoich głównych rywali za pomocą techniki i technologii, którą do tej pory można było tylko otrzymać w pojazdach najwyższej klasy. Wspomagając kierowcę zarówno w dziedzinie bezpieczeństwa jak i komfortu a także ekologii, tam gdzie to tylko możliwe i skuteczne. Nowe Audi jest już pojazdem w pewnym sensie autonomicznym, nie tylko parkując samodzielnie w kilku konfiguracjach ustawień, ale także jako nieomal w pełni samodzielnie poruszający się pojazd w korku. Pozwalając kierowcy na całkowity relaks w miejscach, gdzie mu tego często brakowało.
Nie chcąc jednak zagubić się w tej technologicznej paradzie, zabraliśmy nowy model na przejażdżkę, aby sprawdzić czy na pewno da się nim jeździć. Pokonując nie zawsze najlepsze mazurskie drogi, mogliśmy docenić właściwości porządnie zbudowanego nadwozia, które pozostaje stabilne także w nieoczekiwanych sytuacjach i konfrontacjach; zapewniając kierowcy właściwą sobie pewność prowadzenia. W A4 można też połączyć nową technologię z przyjemnością prowadzenia pojazdu – np. te niesamowite reflektory Audi Matrix Led, nieoślepiające innych użytkowników drogi a zapewniające w każdej sytuacji jak najwięcej oświetlonego pola przed samochodem; wymiernie podnosząc bezpieczeństwo podróży późną jesienną porą. Natomiast cel naszej podróży możemy wybrać głosowo, nie odrywając rąk od kierownicy, bowiem jednostka MMI może być sterowana głosem, a wszelkie informacje wyświetlane za pomocą Audi virtual cocpit w miejscu gdzie standardowo mieszczą się zegary.
Najnowszy model tego południowoniemieckiego producenta po raz kolejny wysoko podnosi poprzeczkę w swojej klasie. Pozostając wciąż świetnie zmontowanym i doskonale się prowadzącym pojazdem, dorzuca tym razem sporą kolekcję technologii, która ma za zadanie wspomóc i ułatwić życie zarówno kierowcy jak i pasażerom, a także przenosząc samo doświadczenie prowadzenia auta w inny wymiar.