Trzy należące do Grupy Kinnarps szwedzkie marki meblowe – Materia, NC oraz Skandiform, zainicjowały w 2016 roku współpracę z amerykańskim projektantem Karimem Rashdim. Efektem współpracy są trzy meble, które właśnie zaprezentowane zostały na Stockholm Furniture & Light Fair (7-11 luty).
Kaloo, Manhattan i Phaze łączą z powodzeniem barwny design Karima Rashida z kluczowymi wartościami marek, dla których powstały. – Praca z międzynarodowymi projektantami, mająca na celu rozszerzanie naszych projektów i docieranie do globalnego rynku, stanowi część naszej strategii. Skoro odnieśliśmy wielki sukces w Ameryce Północnej, logiczne wydawało się podjęcie współpracy z projektantem ze Stanów Zjednoczonych – mówi Thomas Johannesson, dyrektor generalny Materii, NC i Skandiformu. – Zwykle nie pracujemy z tym samym projektantem przy projektach dla wszystkich trzech marek, ale po spotkaniu z Karimem w Nowym Jorku zdecydowaliśmy się zrobić wyjątek. Jego celem jest zawsze coś niespodziewanego, a to pokrywa się z naszą ambicją, by nasze marki były innowacyjne i kreatywne.
Dla mieszkającego i pracującego w Nowym Jorku Karima Rashida współpraca ze Szwedami okazała się bardzo interesująca. – Kraje skandynawskie szanują design, który stanowi nieodłączną część ich kultury. Kiedy pracuję z różnymi kulturami, staram się uchwycić zarówno kulturę regionalną, jak i tożsamość marki – mówi projektant. – Szanuję każdą firmę, z którą współpracuję i ciężko pracuję, aby zrozumieć, co robią i czego potrzebują. Co do Materii, NC i Skandiformu, widzę, że tworzą projekty, które są minimalistyczne, a przy tym zmysłowe; technologiczne, a jednak ludzkie; innowacyjne i eksperymentalne jednocześnie. Moja filozofia świata fizycznego jest taka sama. Korzystając z mocnych stron każdego klienta, stworzyliśmy trzy oryginalne projekty, które łączą moją wizję i ich marki.
Trzy nowe produkty to: krzesło barowe Kaloo Materii, krzesło Manhattan NC oraz fotel Phaze Skandiformu. Wszystkie miały premierę podczas targów w Sztokholmie, gdzie Kinnarps zdobył nagrodę za najlepsze stoisko.
Silhouettes of Kinnarps to konstrukcja upamiętniająca 75-letnią (marka obchodzi ten jubileusz w tym roku) historię spółki oraz prezentująca jej plany na przyszłość. Dyrektorem artystycznym stoiska był Johan Ronnestam – innowator, przedsiębiorca i doświadczony specjalista do spraw marki. Podczas tworzenia stoiska współpracował z Björnem Förstbergiem i Mikaelem Lingiem z biura architektonicznego i projektowego Förstberg Ling z Malmö, które ma doświadczenie zarówno w projektowaniu architektonicznym, jak i w projektowaniu wnętrz.
Więcej na: www.kinnarps.pl