Już 9 września rusza kolejna edycja OKK! design – Biophilic Design. W programie interesujące prezentacje i szkolenia. Wśród zaproszonych gości między innymi: Paweł Sokół – prezes Stowarzyszenia Architektów Wnętrz, Areta Szpura – autorka książki „Jak uratować świat?”, Szymon Hanczar, architekt, wykładowca ASP we Wrocławiu. Poza tym jak zawsze dużo dobrego wzornictwa, prezentacja produktów i nowości
OKK! design to jedno z tych wydarzeń w Polsce, które oprócz prezentacji dobrego wzornictwa skupia ludzi związanych z branżą wyposażenia wnętrz. To tutaj, w znakomitym towarzystwie odbywają się spotkania, debaty i gorące dyskusje na temat projektowania. Są często kuluarowe, nieformalne, ale równie ważne w nawiązywaniu kontaktów i komunikacji marki. Z okazji 16. edycji OKK!design rozmawiamy z organizatorką i pomysłodawczynią wydarzenia – Olgą Kisiel-Konopką, która już od 2011 roku pomaga firmom komunikować swoje produkty i usługi, budując trwały wizerunek ich marek.
Nasz portal zajmuje się projektowaniem. Opisujemy produkty, usługi oraz ludzi, którzy je tworzą. Ty stoisz po drugiej stronie. Czym dla Ciebie jest dobra komunikacja marki w branży wyposażenia wnętrz?
Dobrze zaplanowana komunikacja i skierowanie jej do odpowiedniej grupy docelowej buduje spójny, zrozumiały dla odbiorcy wizerunek, elastyczny wobec rynkowych zawirowań. Obserwuję, że coraz więcej marek i pracowni architektonicznych dostrzega tę potrzebę i poświęca swój czas na budowanie planów strategicznej komunikacji. Chcąc nawiązać z klientami prawdziwą więź, „wychodzimy w teren” i inwestujemy czas w dogłębne poznanie specyficznego DNA każdego z nich, wyróżników i celów, dzięki którym możemy stworzyć PR szyty „na miarę”. W naszym biurze często goszczą dziennikarze, redaktorzy naczelni, najlepsi architekci, czy blogerzy wnętrzarscy. Oni wszyscy przychodzą do nas, żeby wspólnie dyskutować o rynku i jego potrzebach. Porozmawiać o nowościach, zmianach trendów, problemach, jakie mają, a my pomagamy im w wypracowaniu najlepszych rozwiązań. I na koniec: świadomość klientów reprezentujących branżę wnętrzarską jest zdecydowanie większa, niż jeszcze kilka lat temu. Cieszy mnie to i ułatwia nam pracę!
Jakie obserwujesz trendy w komunikacji w branży wyposażenia wnętrz? Co się zmienia?
Specyfika branży, dla której pracuję – sprawia, że najczęściej komunikujemy obrazami: od logo, czy zbliżenia detali mebli, po realizacje projektów architektonicznych i sesji zdjęciowych najnowszych kolekcji. Rekomendujemy naszym klientom sprawdzonych fotografów, stylistów, szukamy ciekawych miejsc na sesję i pomagamy wybrać najlepsze kadry. W zespole OKK!PR pracują ludzie, którzy potrafią wyjść z wizualnej warstwy obcowania z meblem i opowiedzieć jego historię, tak, by zbudować w klientach chęć identyfikacji z daną marką lub jej produktami. Pisanie o wnętrzach jest bardzo intrygujące, ale zarazem wymagające – poddawane szybko zmieniającym się trendom, oparte na emocjach. Ogromną rolę w komunikacji branży odgrywa obecnie Instagram, pozostałe social media też obsługujemy regularnie. Jednakże zauważyliśmy, że wnętrzarze coraz częściej decydują się na założenie profilu na Ig i. to właśnie tym dopełniają budowanie spójnego wizerunku.
Obserwuję też, że coraz więcej marek poza standardową obsługą PR wychodzi z inicjatywą spotkań z klientami indywidualnymi, a przede wszystkim z architektami. Z myślą o nich organizujemy dedykowane eventy, z ciekawymi gośćmi, które nie mają pełnić roli czystej prezentacji produktowej. Tu obie strony stawiają na dialog, rozmowę o współczesnym wzornictwie, poznanie wzajemnych potrzeb i zbudowanie autentycznej relacji. Takie cele stawia sobie OKK! design.
Dlaczego warto inwestować w eventy, czyli bezpośrednie spotkania z klientami, projektantami, twórcami?
Stworzony przeze mnie cykl OKK! design, odbywający się dwa razy w roku w Warszawie, to przede wszystkim fantastyczna atmosfera i możliwość spotkania w jednym miejscu dziennikarzy, architektów, designerów i marek, które bardzo sobie cenię. Wymyśliłam te spotkania w odpowiedzi na rosnące potrzeby ludzi z branży; niezależnych, chcących doskonalić swój warsztat pracy, szukających możliwości inspirujących rozmów o wzornictwie i… otwartych na nowe znajomości, możliwość wymiany doświadczeń, bez zbędnego napięcia. Jeśli chodzi o ponoszoną inwestycję, to mam świadomość, że architekci przekazują informację o kolejnych edycjach dalej, np. do naszych potencjalnych klientów. Z roku na rok pojawia się coraz więcej producentów, pracowni architektonicznych i przedstawicieli mediów, którzy chcą tworzyć z nami OKK! design. To dla mnie wielkie wyróżnienie i potwierdzenie tego, że to co robię jest potrzebne i ma sens. Jestem im i Wam bardzo wdzięczna.
OKK! jest agencją Public Relations, która od 2011 roku zajmuje się tworzeniem i utrzymywaniem relacji firm z mediami. Prowadzi także działalność w zakresie doradztwa komunikacyjnego i monitoringu mediów. Jako jedna z pierwszych w kraju zaczęła specjalizować się w obsłudze marek związanych z branżą wnętrzarską i architektoniczną. Markę OKK! stworzyła Olga Kisiel-Konopka, specjalista Public Relations i filolog polski. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 2006 roku związana z branżą wnętrzarską, Public Relation i mediami. Ma na swoim koncie organizację około 500 eventów i autorskich projektów kreatywnych.