Rosenthal z okazji 30 lat marki w Polsce wprowadza na rynek limitowaną kolekcję „Maria Flowers”
Porcelana europejska ma swoją długą i bogatą historię. Choć najstarsze propozycje wywodzą się z Miśni, nie ma sobie równych serwis pochodzący z bawarskiego miasteczka Selb. „Maria” – bo o tej kolekcji mowa – to prawdziwy fenomen. Produkowana w niezmienionej formie od ponad stu lat zwraca uwagę rozpoznawalną formą i uniwersalnym charakterem – 80 elementów serwisowych dostępnych w stałej sprzedaży pozwala na bieżąco uzupełniać i rozbudowywać własny zestaw. „Maria” dla jednych stanowi synonim dobrego smaku, innym kojarzy się z ponadczasową elegancją, jeszcze inni traktują ją przede wszystkim jako serwis obecny w rodzinnym domu „od zawsze”.
Mimo swoich „dumnych” stu lat słynny zestaw z białej porcelany idzie z duchem czasu, co przejawia się w nowych formach o bardziej aktualnym przeznaczeniu (talerz do pizzy czy kubek do czekolady) oraz dekoracjach. Jednym z najbardziej znanych sposobów zdobienia porcelany są motywy kwiatowe, które mimo długiej tradycji są także poddawane reinterpretacjom. Doskonałym przykładem są propozycje szwajcarskiej projektantki Reguli Stüdli powstałe we współpracy z Rosenthal. „Maria Róża” nie tylko harmonijnie łączy klasyczną formę z kwiatową dekoracją, ale po prostu zaskakuje aktualnością. Stüdli postawiła na nowoczesne techniki, komponując zdigitalizowane motywy poddane cyfrowej „obróbce”.
Rosenthal zaskakuje tej jesieni miłośników porcelany wyjątkową odsłoną swojego bestsellerowego serwisu. Limitowana kolekcja „Maria Flowers” została opracowana specjalnie z okazji jubileuszu 30 lat marki w Polsce. Rosenthal prowadził w ostatnich miesiącach dyskusję z kolekcjonerami i miłośnikami serwisu (m.in. na rosenthalblog.com). Wiele sugestii wiązało się z wykorzystaniem motywów rodzimych maków czy chabrów, ale wiadomo było, że dekoracja powinna mieć charakter uniwersalny. Ostatecznie zapadła decyzja, by zreinterpretować wzór, który przez krótki okres w latach 20. XX wieku był dostępny w krajach skandynawskich. Z uwagi na obecność odcieni błękitów i różu okazał się on nawiązywać do współczesnych trendów. „Maria Flowers” jest wynikiem poszukiwań uwspółcześnionej kompozycji kwiatowej, która łączy tradycję z nowoczesnością.
Motywy kwiatowe to znak rozpoznawczy szwajcarskiej projektantki Reguli Stüdli, która we współpracy z Rosenthal przygotowała m.in. kolekcję „Maria Róża”
„Maria Flowers” – bestsellerowy serwis Rosenthal odmieniony za sprawą dekoracji opracowanej z okazji jubileuszu 30 lat marki w Polsce
Maria de Beurges – żona Philipa Rosenthala Seniora, której imię było inspiracją dla nazwy słynnego serwisu