Virgil Abloh, dyrektor artystyczny Off-White i męskiej linii Louis Vuitton we współpracy z marką Vitra stworzył wizualizacje mieszkania z 2035 roku. Jaka jest przyszłość mebli w jego oczach? Jedno jest pewne, nie każdemu przypadnie do gustu.
Modyfikacji uległy najbardziej kultowe projekty marki Vitra, które Abloh dostosował do realiów wizji niedalekiej przyszłości. Kontrowersyjny projektant sięgnął po ikoniczne produkty marki, od projektów Jeana Prouvé po Eamesów. Wśród zaprezentowanych nowości jest m.in. fotel Antony z lat 50. które w nowej odsłonie ma siedzisko i oparcie wykonane ze szkła akrylowego, a stalową ramę pokrytą intensywnie pomarańczowym lakierem. Kolejnym przykładem jest lampa Petite Potence z lat 40., również pomarańczowa, z metalową klatką wokół żarówki. Nie zabrakło również propozycji nowych produktów – jednym z nich jest system regałów i półek złożony z (również pomarańczowych) ceramicznych bloków.
Zdaniem reprezentantów Vitry, współpraca z Virgilem Ablohem pozwoli im dotrzeć do młodego pokolenia, tak samo jak niegdyś Prouvé miał wpływ na ówczesnych młodych dorosłych. – Podobnie jak projekty Jeana Prouvé, kreacje Virgila Abloha są równie prowokacyjne i niekoniecznie przemawiają od odbiorcy od pierwszego wejrzenia. Da się zauważyć pewne podobieństwo – tłumaczą swoją decyzję. – Design w moim odczuciu zawsze jest pomostem pomiędzy przeszłością a tym co dopiero nastąpi – wspomniał natomiast sam projektant.
Inni projektanci, z którymi obecnie współpracuje Vitra to Barber i Osgerby, którzy stworzyli meble do biura przyszłości, oraz włoski architekt Antonio Citterio, który niedawno wprowadził na rynek nowy fotel – model Grand Relax.
Więcej na: www.vitra.com