Amerykańskie drewno w Paryżu

| MAC

15 lutego 2012 | Rzeczy

Podczas zakończonych niedawno w Paryżu targów Maison & Objet ogłoszono wyniki konkursu „Wood Stock Design” zorganizowanego przez Stowarzyszenie Handlowe Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego. W konkursie, do którego zostało zgłoszonych 80 prac w trzech kategoriach, wyłoniono trzy zwycięskie projekty oraz przyznano dwa wyróżnienia.

Podczas zakończonych niedawno w Paryżu targów Maison & Objet ogłoszono wyniki konkursu „Wood Stock Design” zorganizowanego przez Stowarzyszenie Handlowe Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego. W konkursie, do którego zostało zgłoszonych 80 prac w trzech kategoriach, wyłoniono trzy zwycięskie projekty oraz przyznano dwa wyróżnienia.

Tysiące osób odwiedzających targi mogło oglądać 15 wybranych prac, które zostały zakwalifikowane do finału konkursu i były prezentowane w formie prototypów lub modeli w pomniejszonej skali. Ideą konkursu stało się wykorzystanie przez młodych projektantów i architektów amerykańskiego drewna liściastego. – Jest ono naturalnym i odnawialnym surowcem, który posiada wiele właściwości fizycznych oraz mechanicznych. Dlatego poznanie właściwości drewna jako materiału jest kluczowe, aby można było w pełni wykorzystać jego potencjał w projektowaniu – informują organizatorzy.

W konkursie wzięli udział studenci projektowania, architektury wnętrz oraz szkół artystycznych oraz także absolwenci tych uczelni z ostatnich lat. Latem 2011 roku uczestnicy konkursu pracowali nad stworzeniem swoich prac z firmą La Fabrique oraz Rayem Winderem – artystą wykorzystującym drewno i producentem modeli.

Konkurs odbywał się w trzech kategoriach: projektu wolnostojącego obiektu, projektu wnętrza oraz drobnej rozbudowy lub renowacji budynku. W pierwszej z nich zwyciężył Tandem autorstwa Geoffreya Gravena. Zaprojektowany z amerykańskiego białego dębu mebel ukazuje słoje i układ włókien tego gatunku drewna liściastego. Z kolei podstawa siedziska oraz obręcz za pomocą której stolik może się swobodnie obracać, zostały wykonane z aluminium, dzięki czemu są one odpowiednio wytrzymałe i zachowują lekkość.

W kategorii projektu wnętrza jurorzy za najlepszy uznali The Contemporary Ornament, stworzony przez Audrey Yaacouli i Mélanie Saillard. – Projekt szkolnej recepcji idealnie wpisywał się w koncept zadania konkursowego i pozwolił na zagospodarowanie przestrzeni. Praca, przywołująca na myśl projekty szkockiego architekta Charlesa Rennie Mackintosha, zachwyciła jury wielokrotnym użyciem kwadratu oraz wycięć tworzących cienie. Ich układ miał na celu zasygnalizowanie uczniom, czy recepcja jest czynna czy też nie – uzasadniali jurorzy.

W trzeciej kategorii – drobnej rozbudowy lub renowacji budynku – zwyciężył The Transition Cube autorstwa Mathilde Lanoë, projekt składający się z drewnianego, ruchomego sześcianu. – Jest on idealny na zimowe miesiące, kiedy tworzy atmosferę ciepła i przytulności. Sprawdza się także podczas miesięcy letnich: wtedy można go wsunąć w kierunku domu, pozwalając, aby światło słoneczne wypełniło werandę – wyjaśniają organizatorzy.

Więcej: www.americanhardwood.org

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Mistrz ognia, wody i czasu

Mistrz ognia, wody i czasu

Paryż | 15 listopada 2024

Mathieu Lehanneur to humanista designu, który łączy sztukę, naukę i technologię

Sztuka wypoczynku

Sztuka wypoczynku

Paryż | 31 sierpnia 2024

Hotelowy luksus w kameralnym wydaniu. Highstay rewolucjonizuje rynek!

W lustrzanym odbiciu

W lustrzanym odbiciu

Paryż | 28 sierpnia 2024

Odwiedzamy paryskie mieszkanie polskiego architekta Michała Karola

Powrót do Kalabrii

Powrót do Kalabrii

Kalabria | 25 sierpnia 2024

Antonio Aricò z humorem inspiruje się starożytnością i kalabryjskim rzemiosłem