Organizatorzy Festiwalu Łódź Design ogłosili nabór do kolejnej edycji plebiscytu „must have”. Najciekawsze przedmioty wybiera Rada Ekspertów, jednak już dziś projektanci mogą zgłaszać swoje propozycje.
Organizatorzy Festiwalu Łódź Design ogłosili nabór do kolejnej edycji plebiscytu „must have”. Najciekawsze przedmioty wybiera Rada Ekspertów, jednak już dziś projektanci mogą zgłaszać swoje propozycje.
Plebiscyt oraz wystawa „must have” zostały powołane do życia przed dwoma laty i od początku ich przewodnią ideą stało się prezentowanie dobrego polskiego designu, a co za tym idzie, promowanie projektantów i rodzimego biznesu. Wybrane przedmioty są prezentowane nie tylko na łódzkim festiwalu, ale trafiają też m.in. na iSaloni w Mediolanie, czyli najważniejsze targi na świecie. – W ramach plebiscytu, Rada Ekspertów, składająca się z przedstawicieli mediów i ważnych ośrodków wzornictwa, dokonuje subiektywnego wskazania najciekawszych i zasługujących na uwagę przedmiotów, odzwierciedlających aktualne trendy w projektowaniu. Na ogólną pulę, z której dokonywany jest wybór, składają się propozycje nadesłane przez Ekspertów oraz zgłoszenia dokonywane za pomocą formularza online – informują organizatorzy.
Plebiscyt ma wyłonić od 30 do 50 najciekawszych wzorniczo polskich produktów, które charakteryzuje wysoka jakość, ergonomia czy innowacyjność. Przykładowe kategorie, które ocenia Rada Ekspertów to wyposażanie wnętrz (oświetlenie, meble, dywany, artykuły wykończeniowe wnętrz, artykuły dekoracyjne, artykuły łazienkowe, AGD), ogród (mała architektura), opakowania (m.in. kosmetyki, żywność, leki), tekstylia, odzież, dodatki (m.in. biżuteria), zabawki i gry edukacyjne, książki czy nowe technologie/elektronika.
Każdy z produktów musi spełniać kryteria udziału w plebiscycie: dostępność w detalicznej sprzedaży oraz polski projektant lub polski producent.
Powołana Rada Ekspertów wyróżni dowolną ilość produktów w każdej kategorii. Do Rady, składającej się z przedstawicieli mediów i ważnych ośrodków wzornictwa, dołączyła w tym roku Ewa Trzcionka, redaktor naczelna magazynu „Design Alive”.
.
Zgłoszenia można nadsyłać do 17 maja. Formularz można znależć pod adresem: http://form.jotformpro.com/form/30581935868972