Co łączy Vox – spółki z branży budownictwa i wyposażenia wnętrz, Concordia Design – centrum innowacji, designu i kreatywności, uczelnie: School of Form, Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej, Wyższą Szkołę Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, szkoły Da Vinci, Fundację Sztuki Współczesnej Vox-Artis oraz Fundusz Stypendialny Talenty? Do niedawna wszystkie te aktywności łączyło nazwisko właściciela Piotra Voelkela. Od kilku lat to też kierunek zmian, które doprowadziły do połączenia tych podmiotów we wspólnej idei rozwoju nazwanej By Human Touch.
Co łączy Vox – spółki z branży budownictwa i wyposażenia wnętrz, Concordia Design – centrum innowacji, designu i kreatywności, uczelnie: School of Form, Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej, Wyższą Szkołę Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, szkoły Da Vinci, Fundację Sztuki Współczesnej Vox-Artis oraz Fundusz Stypendialny Talenty? Do niedawna wszystkie te aktywności łączyło nazwisko właściciela Piotra Voelkela. Od kilku lat to też kierunek zmian, które doprowadziły do połączenia tych podmiotów we wspólnej idei rozwoju nazwanej By Human Touch.
Human Touch to dużo więcej niż połączenie biznesowe pomiędzy firmami i podmiotami zarządzanymi przez charyzmatycznego właściciela, a teraz już wspólnie prowadzonymi z synem i córkami. To strategiczne zmiany, jakie zaszły w każdej ze spółek na przestrzeni ostatnich kilku lat i choć przeprowadzone innymi drogami, to według tych samych wartości, w oparciu o pogłębioną wiedzę o człowieku. Human Touch to umiejętność rozumienia i dokonywania ciągłych zmian, w których człowiek, jego potrzeby i wartości, ale też rozwijanie jego talentu i tkwiącego w nim potencjału są w centrum zainteresowania. Wartości By Human Touch to: poznawanie, współtworzenie oraz zmiana.
Human Touch to rodzaj kultury organizacyjnej, a nawet głębiej – kodu DNA działań prowadzonych przez firmy, uczelnie i szkoły opartych na wspólnych wartościach. Human Touch to myślenie, że klient, użytkownik, student, uczeń, projektant, nauczyciel to partner, który traktowany jest podmiotowo, uznawane są jego prawa, ceniona jego odmienność. To sięgnięcie do potencjału wszystkich spółek, dzielenie się wiedzą i praktyką między sobą, ale też dzielenie się nią z zewnętrznymi partnerami, rynkiem.
– Z czasem zaczęło rosnąć zainteresowanie wspólnymi projektami w ramach naszej organizacji. Nigdy dotąd nie było tak dobrych warunków dla tej współpracy i wzajemnej inspiracji. Jesteśmy przekonani, że nowe humanistyczne podejście oraz wzajemne przenikanie się projektów naszych spółek, uczelni i działań pro publico bono to szansa na rozwój, ale także unikalna w skali światowej wartość, której nie da się skopiować – mówi Piotr Voelkel.
Human Touch zakłada, że w dobie szybkich i powszechnych zmian nieustannie zmienia się człowiek i jego potrzeby. Poznanie i zrozumienie ludzi i ich często jeszcze nieuświadomionych potrzeb, motywów działania może by źródłem inspiracji dla projektanta do stworzenia wyjątkowych produktów i usług. Uczelnie wyższe i szkoły realizują zasady Human Touch analizując i prognozując potrzeby rynku pracy i społeczeństwa. Studenci razem z profesorami są zaangażowani w tworzenie nowych modeli kształcenia. Powstają studia modułowe i międzywydziałowe oraz unikalne kierunki studiów pod kątem zawodów, na które dopiero teraz powstaje zapotrzebowanie. Rozwijana jest współpraca uczelni z biznesem, wspólnie z pracodawcami tworzone są moduły praktyczne i zajęcia z prowadzenia własnej firmy. Uczelnie kształcą studentów, którzy będą potrzebni na rynku pracy. Rośnie też zainteresowanie badaniami naukowymi realizowanymi przez uczelnie na potrzeby społeczne i biznesowe. Naukowcy odkrywają satysfakcję z tego, iż ich badania są użyteczne, wykorzystywane dla biznesu i rozwoju gospodarki. Z kolei Fundusz Stypendialny Talenty zajmuje się poszukiwaniem wyjątkowo uzdolnionych dzieci i wspieraniem ich aż do ukończenia edukacji. Sami stypendyści tworzą wyjątkową grupę przyjaciół, współpracują ze sobą i niosą pomoc.