Trzy dni, kilkanaście spotkań, wystawcy z całego kraju, do tego zupełnie nowa przestrzeń wystawiennicza. Po raz trzeci odbyły się w Gdańsku Targi Designu i Wyposażenia Wnętrz About Design.
Choć gdańskie wydarzenie zorganizowano już po raz trzeci, to jednak po raz pierwszy wystawcy, producenci, projektanci oraz ich goście zadomowili się w oddanej w zeszłym roku do użytku nowej hali wystawienniczej – Amber Expo, znajdującej się w sąsiedztwie PGE Areny, czyli stadionu powstałego z myślą o Euro 2012.
Trzy dni, kilkanaście spotkań, wystawcy z całego kraju, do tego zupełnie nowa przestrzeń wystawiennicza. Po raz trzeci odbyły się w Gdańsku Targi Designu i Wyposażenia Wnętrz About Design.
Choć gdańskie wydarzenie zorganizowano już po raz trzeci, to jednak po raz pierwszy wystawcy, producenci, projektanci oraz ich goście zadomowili się w oddanej w zeszłym roku do użytku nowej hali wystawienniczej – Amber Expo, znajdującej się w sąsiedztwie PGE Areny, czyli stadionu powstałego z myślą o Euro 2012.
Od początku wydarzenia można było odczuć, że wszyscy dopiero halę „oswajają”. Zwłaszcza ich goście, ponieważ dla wystawców poznawanie nowych przestrzeni wystawienniczych to „chleb powszedni”. Gdy jednak impreza się rozkręciła, jej uczestnicy mogli odnaleźć to, na co czekali. – Jesteśmy tu po raz trzeci, choć po raz pierwszy w Amber Expo. Nie mamy konkretnych potrzeb, raczej podglądamy co dzieje się nowego i w czym możemy pomoc naszym dzieciom, które przygotowują remonty mieszkań – mówiło nam starsze małżeństwo, które na targi przyjechało z Tczewa. About Design to przede wszystkim wydarzenie dla mieszkańców Pomorza, choć nie zabrakło odwiedzających i z innych regionów Polski. Targi w takich miastach jak Gdańsk mają bowiem to do siebie, że jeśli już znudzi nam się design, zawsze możemy pójść na plażę i ochłonąć albo przemyśleć obejrzane wcześniej rozwiązania.
Porad, których poszukiwali goście targów, było bez liku, wszyscy chętni mogli brać udział w spotkaniach i dyskusjach na temat nowych rozwiązań w kuchni czy łazience, możliwościach samodzielnego projektowania wnętrz czy też wykorzystywania najnowszych zdobyczy technologicznych.
W Gdańsku rozmawiano także na temat współpracy pomiędzy projektantami i producentami, zainteresowanymi narzędziami, jakie daje im design. Wzięli w nim udział pomorscy przedsiębiorcy i projektanci. Byli zgodni, że bez wątpienia takie narzędzia przynoszą więcej korzyści niż strat. Choć taka praca wymaga wielu kompromisów. – Nie zawsze wiemy, czym tak naprawdę może się skończyć, czasami musimy działać wbrew sobie – mówił Maciej Głogowski z firmy FlowAir, jeden z uczestników debaty.
Gościem specjalnym targów była Aleksandra Gaca, polska projektantka na stałe mieszkająca w Holandii, twórczyni tkanin akustycznych, za które w ostatnich miesiącach otrzymała wiele nagród i wyróżnień, m.in. Dutch Design Award i Design Alive Award. – Ostatni rok był pod tym względem wyjątkowy, wciąż jestem zapraszana na rozmaite wydarzenia, a już najwyższy czas, aby mocno poświęcić się projektom, które chodzą mi po głowie – mówiła nam z uśmiechem na twarzy. W Gdańsku opowiadała o drodze, jaką musiała przebyć, aby stworzyć niebywałe struktury, jakimi są tkaniny akustyczne.
Targi to nie tylko stoiska projektantów i producentów, spotkania i panele, ale także wystawy. Przez trzy dni targowi goście mogli odwiedzić m.in. ekspozycje przygotowane przez Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku („Last Minute”), Centrum Designu Gdynia („Rzeczy sprawne”) czy Design Alive Awards 2012, przygotowaną przez naszą redakcję. To zresztą nasz niejedyny akcent podczas About Design – naszym gościem był Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, laureat Design Alive Awards 2012 w kategorii Strateg.
Z kolei prezydent Gdańska (wręczał je wiceprezydent Andrzej Bojanowski) przyznał nagrody w konkursie „Granice wyobraźni”, którego rozstrzygnięcie inaugurowały całą imprezę. O tym, że region jest otwarty na design, przekonywał Ryszard Świlski z zarządu województwa pomorskiego. – Ważne, aby ta pasja do tworzenia odzwierciedlała się także w wymiarze gospodarczym, ale także potrafiła nas wychowywać w sposób kreatywny – przyznawał.
„Design Alive” był patronem medialnym wydarzenia.
Więcej: www.aboutdesign.amberexpo.pl