Adgar Poland to inwestor, deweloper, właściciel i zarządca nieruchomości komercyjnych, który tworzy innowacyjne koncepty biurowe. Spółka działa w Polsce od 1999 roku, koncentrując się na rynku warszawskim. Adgar Poland jest także właścicielem biurowców o łącznej powierzchni najmu wynoszącej ponad 137 tys. m kw. Jednym z tych obiektów jest Adgar BIT – sześciokondygnacyjny, kameralny budynek o powierzchni 8 500 m kw, usytuowany przy ul. Konstruktorskiej 11 w Warszawie, który niedawno stał się nową siedzibą spółki.
W procesie aranżacji nowego biura, spółkę wspierali jej dotychczasowi, sprawdzeni partnerzy. Za projekt architektoniczny odpowiadała Magda Kozak z Berenson Biuro, a jego realizacja została powierzona firmie MP Projekt.
Wnętrza wyposażono w funkcjonalne i ergonomiczne meble marki Kinnarps, z którą Adgar Poland współpracuje od wielu lat, ceniąc ją nie tylko za ergonomię rozwiązań, lecz także za technologię produkcji przyjazną środowisku naturalnemu.
Przestrzeń dynamicznych zmian
Zmiana lokalizacji biura jest odpowiedzią na wyzwania wynikające z dynamicznego rozwoju spółki. Nowa przestrzeń zapewni nie tylko optymalne warunki pracy sukcesywnie powiększającemu się zespołowi, lecz także wspomoże go w realizacji celów biznesowych, gdyż wnętrze o powierzchni ponad 800 m kw. pełni jednocześnie funkcję biura pokazowego.
Biuro Adgar obejmuje dwie przestrzenie open space, trzy sale konferencyjne i dwie sale spotkań oraz otwartą kuchnię. Wszystkie pomieszczenia zostały wyposażone w funkcjonalne rozwiązania oferowane przez Kinnarps. Wykończenie mebli laminatem dębowym harmonizuje z drewnianymi elementami, jakie zastosowano w aranżacji wnętrza, nadając całości ciepłego, przytulnego charakteru.
Po zebraniu opinii pracowników stanowiska pracy wyposażono – w zależności od dominującego wzorca pracy – w biurka z serii Oberon z elektryczną regulacją wysokości lub stoły o stałej wysokości z serii Nexus. Niezależnie od rodzaju biurka, wykorzystano komfortowe i uniwersalne fotele obrotowe Esencia, które automatycznie dopasowują się do wagi użytkownika. O warunki akustyczne na stanowiskach pracy w przestrzeni otwartej zadbano wybierając ścianki biurkowe Vibe.
Dobór mebli w strefach wspólnych został podyktowany przede wszystkim komfortem, stąd ponadczasowe fotele Apollo z wysokim oparciem w miejscach spotkań oraz innowacyjne sofy Ro w centralnej części biura. Ich sprężystość zapewnia użycie elastycznej tkaniny Dymetrol, na której zawieszone jest siedzisko, co zapewnia nadzwyczajną wygodę podczas siedzenia.
W otwartej kuchni, która może pełnić także miejsce nieformalnych spotkań zespołu, znalazły się krzesła Neo Lite na drewnianych nogach – ich ergonomicznie wyprofilowane siedzisko i oparcie wykonane jest z łatwego do utrzymania w czystości tworzywa.
Do głównej sali konferencyjnej wybrano stół Colt oraz fotele Flex High, zaś w pozostałych salach spotkań zastosowano stoły konferencyjne Nexus oraz ergonomiczne i elastyczne krzesła 5000 [cv].
Na uwagę zasługuje także wykorzystanie korytarza jako otwartej strefy spotkań nieformalnych, gdzie zostały użyte sofy Fields z wysokimi oparciami, dla zapewnienia optymalnych warunków akustycznych i poczucia intymności.
Aranżacja na miarę potrzeb
W rezultacie powstało przyjazne, nowoczesne biuro, które pełni podwójną rolę – miejsca pracy dla zespołu Adgar Poland oraz przestrzeni modelowej, która, łącząc tradycyjne funkcje biura z elastycznymi rozwiązaniami do pracy hybrydowej, odzwierciedla najnowsze trendy i zmieniające się oczekiwania potencjalnych klientów spółki wobec środowiska pracy.
– Cieszymy się, że w firmie Kinnarps mamy partnera, któremu, tak jak nam, zależy na zrównoważonym rozwoju. Nasze nowe biuro nie tylko umożliwia pracownikom Adgar Poland realizację zadań w komfortowych warunkach – pełni także funkcję biura pokazowego, dzięki któremu możemy prezentować potencjalnym klientom nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania aranżacyjne i przestrzenne – podsumowuje Robert Włoszek.