Rzemiosło, które koi

Urodzona w Szwecji artystka i projektantka Alfhild Külper mieszka w Amsterdamie. Studiowała na Central Saint Martins w Londynie, a następnie przez dziesięć lat pracowała jako projektantka mody dla marki Viktor & Rolf.

Dziś tworzy tekstylne obiekty rzeźbiarskie, zacierając granice między sztuką a rzemiosłem.

– Zaczęło się kilka lat temu od nagłej, ale bardzo silnej tęsknoty. Intensywne pragnienie zrobienia czegoś fizycznie miękkiego było powiązane z troską o środowisko – wspomina projektantka.

Magazyn Design Alive

NR 50 ZIMA 2024

ZAMAWIAM

NR 50 ZIMA 2024

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

Taktylne, organiczne struktury jej prac tworzą alternatywny świat wobec współczesnego, cyfrowego życia – miękkie, bezpieczne przestrzenie w czasach niepewności.

– Moje projekty to przebłysk jaśniejszego świata, wyraz miłości i empatii. Potrzebujemy więcej miękkości, aby przetrwać – wyjaśnia artystka.

Alfhild posługuje się tradycyjnymi technikami tuftingu, a także haftem 3D, tworząc krajobrazy i postacie wykonane z resztek materiału i naturalnych, zrównoważonych włókien. Opisuje je jako abstrakcyjne wspomnienia natury, które powstają z myślą o cywilizacyjnej degradacji oryginalnych krajobrazów.

Alfhild Külper

Każdy z jej projektów jest unikatowy i osobisty. Prace powstają na zamówienie, inspirowane osobami, dla których są tworzone. Jej działalność to nie tylko próba redefinicji rzemiosła, ale również forma sprzeciwu wobec szybkiej, anonimowej produkcji.

– Nic nowego nie jest nam potrzebne, ale jeśli mamy coś tworzyć, niech będzie to czymś wyjątkowym, czymś, co ktoś naprawdę pokocha – podkreśla Alfhild Külper.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Szklana pustka

Szklana pustka

Wrocław | 1 lutego 2025

Kalina Bańka-Kulka zaklina tematy pustki i gromadzenia w szklanych artefaktach

Czy to wygodne?

Czy to wygodne?

Medellín | 11 stycznia 2025

Jego meble może wyglądają dziwacznie, ale podobno są bardzo praktyczne!