André Saraiva, francuski artysta graffiti oraz street artu, jest znany z niepowtarzalnego łączenia sztuki ulicznej z kulturą oraz elementami życia nocnego, tworząc unikalny obraz tych światów. Jego prace wykraczają poza tradycyjne graffiti, wykorzystując elementy kultury popularnej, mody i środowisk miejskich.
Wykreowana przez artystę postać Mr. A – czyli postać graffiti zawadiacko uśmiechniętej buźki z mrugającym okiem – stała się elementem miejskich krajobrazów na całym świecie, a także jest centralnym punktem dorobku artysty oraz sztuki ulicznej w ogóle.
Na przestrzeni lat współpracował również z prestiżowymi markami, wprowadzając swój charakterystyczny styl do różnych linii produktów. Na swoim koncie ma współprace z markami takimi jak Louis Vuitton, Nike, Adidas, Longchamp, Off-White czy VIPP.
Ostatnim projektem André jest współpraca z marką Glenfiddich przy specjalnym projekcie na potrzeby wydania limitowanej edycji Glenfiddich Grand Château, 31-letniego single malt z serii Grand Series, który nawiązuje do świata Francji i Szkocji.
W ramach współpracy André Saraiva stworzył wewnętrzne opakowanie Glenfiddich Grand Château, poddając reinterpretacji klasyczne francuskie elementy, takie jak Toile de Jouy, czyli rodzaj tkaniny zdobionej sielankowymi scenkami rodzajowymi wywodzącej się z XVIII-wiecznej Francji, łącząc je ze śmiałym stylem graffiti w miejskim kontekście.
Dodatkowo marka wypuściła w świat 250 sztuk opakowań The Artist’s Edition, które poza wewnętrzną dekoracją, posiadają zewnętrzną opowieść z wizerunkiem Mr. A, nadając tej wersji jeszcze większą kolekcjonerską wartość.
Glenfiddich Grand Château to w pewnym sensie dzieło sztuki, zarówno dzięki zawartości, jak i oprawie wizualnej. Wartość edycji Grand Series kolejny raz wykracza poza rozwiązania smakowe, dzięki współpracy z artystą umacniając swoją pozycję wśród kolekcjonerów i koneserów. Jest to bowiem propozycja na pograniczu kategorii marki Glenfiddich i świata sztuki.