Bazą do stworzenia serii RE-EFINITION był dla projektanta Arkadiusza Szweda prosty, porcelanowy wazon przypominający laboratoryjną probówkę.
Ze względu na zaokrąglony spód, wazon potrzebuje wsparcia, aby odzyskać swą podstawową funkcję i samodzielnie stać. Pomaga mu w tym umieszczenie na jego powierzchni elementów pomocniczych, rzeczy łatwo dostępnych, wręcz prymitywnych, będących w zasięgu ręki twórcy, takich jak żółte gumowe kaczki, klocki lego, czy zwykła gąbka. Takie rozwiązanie wprowadza element zabawy do codziennej rutyny i redefiniuje nasze dotychczasowe przyzwyczajenia.
Arkadiusz Szwed to projektant, reprezentant pokolenia ceramików, dla których proces technologiczny w ceramice jest świadomie zaburzany przez twórcę w celu uzyskania formy pokazującej relację między procesem a dziełem. Zajmuje się zarówno designem użytkowym, twórczością konceptualną jak i edukacją z dziedziny wzornictwa przemysłowego oraz pracą kuratorską. Chętnie eksperymentuje, np. hakując procesy ceramiczne.
Projektant przez sześć lat był asystentem mistrza ceramiki – Marka Cecuł, następnie pracował w jego studiu ceramicznym Modus Design, przy założonej w 1790 roku fabryce porcelany Ćmielów. Obecnie Arkadiusz Szwed jest wykładowcą w warszawskiej School of Form, a także autorem projektu „Ludzie z fabryki porcelany”, opracowanego wspólnie z atropolożką sztuki, Ewą Klekot. Projekt zrealizowano w Ćmielowie, a jego celem było zwrócenie uwagi na unikalny proces ręcznego formowania porcelanowych przedmiotów.
W swojej twórczości Szwed inspiruje się również popkulturą – komiksem, street artem oraz grami komputerowymi. Jest współzałożycielem i dyrektorem artystycznym Glitch Lab. Ten trzyosobowy kolektyw założony z Martą Łempicką i Joanną Rymaszewską wykorzystuje ceramiczną materię, by w krótkoseryjnych manifestach produktowych zwrócić uwagę na błędy i wyzwania otaczającej nas rzeczywistości.