W zglobalizowanym świecie zakupów online rzemiosło staje się ekskluzywną wartością. Włoska marka Artemest łączy twórców z niewielkich firm rzemieślniczych z klientami na całym świecie poszukującymi unikalnych, ręcznie wykonywanych przedmiotów.
Ippolita Rostagno i Marco Credendino założyli Artemest w 2015 roku. Wrócili wówczas z podróży do Florencji, gdzie zauważyli, jak wielu lokalnych rzemieślników zbankrutowało, ponieważ ich klienci coraz częściej robili zakupy online. Dotarcie do klientów w Stanach Zjednoczonych, na Bliskim Wschodzie czy w Azji już siedem lat temu stawało się coraz trudniejsze, dlatego Rostagno i Credendino postanowili stworzyć globalną sieć.
Zmęczeni produkcją masową i nadmiarem przedmiotów w otoczeniu, ale też spragnieni naprawdę wysokiej jakości, odbiorcy na całym świecie coraz częściej stawiają na tradycyjne rzemiosło. Na fali tego zjawiska Artemest łączy dziś ponad 1600 włoskich rzemieślników i twórców z tysiącami klientów i profesjonalistów zajmujących się projektowaniem wnętrz na całym świecie. Platforma przypomina bardziej galerię sztuki niż sklep z wyposażeniem wnętrz. Oferuje ponad 60 tysięcy wyselekcjonowanych przedmiotów, w tym meble, akcesoria i sztukę.
Wystawiając unikalne przedmioty na światowym rynku, Artemest ma ambicję ochrony włoskiego dziedzictwa, a przy tym wspiera lokalne rodzinne firmy, które w przeciwnym razie zniknęłyby, niwecząc wielowiekowe tradycje. Szacuje się, że we Włoszech działa ponad 1,3 miliona małych firm rzemieślniczych, które zatrudniają ponad 3 miliony osób.
Artemest przeszedł długą drogę w ciągu siedmiu lat. Rozwijany od 2015 roku pomysł, aby połączyć wielu małych pracowni rzemieślniczych z Włoch z szerszą bazą konsumentów, rozrósł się do unikalnej platformy, z ogromnym wyborem artykułów dekoracyjnych, mebli, oświetlenia i akcesoriów. Dzięki pozyskanemu w ubiegłym roku kapitałowi marka przygotowuje się do trzytorowej ekspansji: inwestowania w talenty, rozwijania usług dla handlu oraz poszerzania swojej oferty o nowe kategorie produktów.
Artemest. Ekspansja i ochrona rzemiosła
W 2021 r. Artemest odnotował znaczny wzrost, a w 2022 r. podwoił swoje przychody – średnia wartość zamówień dla klientów handlowych była o 5000 dolarów wyższa niż rok wcześniej. Aby wspierać relacje z projektantami i profesjonalistami z branży, Artemest planuje udostępnić nowe usługi dla projektantów obiektów mieszkalnych i hotelarskich oraz specjalistów z branży nieruchomości.
Chociaż Włochy pozostają oczywistym centrum firmy, jeśli chodzi o pozyskiwanie luksusowych i ręcznie robionych towarów na potrzeby portalu – marka jest otwarta na rozwój także w innych krajach.
Obecnie siedziba Artemest znajduje się w Mediolanie we Włoszech. Firma wysyła swoje produkty do ponad 70 krajów na całym świecie.