Kiedy tylko pogodziliśmy się z myślą, że pandemia potrwa dłużej niż kilka miesięcy maseczki oraz środki do dezynfekcji bardzo szybko z przykrej ostateczności stały się przedmiotem zainteresowania dizajnerów. Zarówno wielkie domy mody jak i małe marki prześcigają się w kolejnych propozycjach, a sneakersy i torebki zaczęły mieć poważną konkurencję w zestawieniu najchętniej kupowanych produktów. Jedną z najświeższych nowości na rynku środków ochrony osobistej jest kolekcja, którą brytyjski projektant Benjamin Hubert stworzył dla marki Never Go Alone.
Bezpieczeństwo w wydaniu eko – maseczki i akcesoria przydatne w pandemii
Kolekcja Edition 01: Sandstone obejmuje maseczkę, pojemnik na środek do dezynfekcji oraz dwa etui na chusteczki – do użytku domowego i podróży. Wszystkie przedmioty wykonano z formowanego wtryskowo plastiku pochodzącego z recyklingu i wyróżniają się neutralną kolorystyką z pomarańczowymi akcentami.
– Nie ma powodów, dla których tworzywo sztuczne z recyklingu nie miało przybrać przemyślanej, estetycznej formy – zauważa projektant.
Pojemniki można ponownie napełniać i są wyposażone w smycze, dzięki czemu można je przymocować do kluczy lub torby. Benjamin Hubert zaprojektował również wielowarstwową maskę kryjącą wymienny, robiony na zamówienie filtr PM2,5. Dzięki specjalnej strukturze i formowanemu mostkowi na nos maska idealnie przylega do twarzy. Kolory i umiejscowienie pasków maski można zmieniać, co pozwala użytkownikom bawić się projektem. Wszystko to z myślą, aby akcesoria ochrony osobistej stały się częścią aktywności na zewnątrz jak buty i czy kurtka do biegania.
Never Go Alone – „modowy Pacjent Zero”
Nazwa marki Never Go Alone to akronim i pochodzi od imienia założycielki marki, Nga Nguyen. Londyńska przedsiębiorczyni założyła markę, aby wspierać inne osoby cierpiące na choroby zakaźne, po tym, jak sama złapała wirusa w 2020 roku i stała się znana jako „modowy Pacjent Zero”.
Benjamin Hubert
Benjamin Hubert (ur. 1984) jest jednym z najbardziej obiecujących projektantów młodego pokolenia, mając na swoim koncie współprace z największymi markami, m.in. Nike, Google czy Ligne Roset. Od 2005 roku prowadzi własne studio działające pod nazwą Layer, będące światowym liderem w dziedzinie innowacji technologicznych.
Więcej na: www.layerdesign.com