Paged zaprezentował na 54. edycji Salone Internazionale del Mobile (14-19 kwietnia) rekordową liczbę nowości. Dziesięć premierowych rodzin mebli marki Paged Collection cechuje wzornicza różnorodność. Niespotykanie szeroka prezentacja modeli ukazuje całe spektrum technologicznych i materiałowych możliwości polskiego producenta.
Marka Paged Collection zadebiutowała na mediolańskich targach w zeszłym roku. Sześć pierwszych rodzin mebli (K2, Lubi, Tolo, Evo, Sen i Dub) oraz nowy wizerunek firmy spotkały się z doskonałym przyjęciem architektów i przedstawicieli branży meblarskiej. Zostały również zauważone przez organizatora targów. Decyzją rady programowej targów tegoroczna prezentacja Pagedu przeniesiona została do pawilonu nr 8 „design”, w którym pokazują się uznane światowe marki.
Na targach marka pokazała aż dziesięć premierowych kolekcji. W każdej z nich znajduje się od trzech do pięciu produktów. Warto podkreślić, że Paged prezentuje modele wdrożone do produkcji, a nie prototypy. Uzupełnieniem są nowości w kolekcjach Tolo i Prop.
Znakomitą większość tegorocznych propozycji stanowią kolekcje zaprojektowane przez przez Tomka Rygalika, dyrektora kreatywnego Pagedu, który konsekwentnie rozwija również współpracę firmy z projektantami młodego pokolenia. Nikodem Szpunar zaprojektował dla Paged Collection rodzinę mebli Hip, a kolekcja siedzisk Prop powiększa się o stoliki kawowe. Z kolei Jan Lewczuk stworzył proste i funkcjonale krzesło konferencyjne Link.
– Paged od lat jest symbolem polskiego meblarstwa i solidnego rzetelnego wzornictwa. Obecnie nastąpił w nim prawdziwy wybuch kreatywności, która w połączeniu z możliwościami technologicznymi i materiałowymi firmy dała rekordową liczbę premier przygotowanych na targi w Mediolanie. Ich wspólną cechą jest różnorodność – model Fum jest klasyczny, Benko to pierwsze od 150 lat całkowicie na nowo zaprojektowane krzesło gięte, a minimalizm i asceza są atrybutami Manu. Drugim wspólnym mianownikiem nowości jest wzornicza uniwersalność. Oznacza to, że ich język estetyczny jest zrozumiały i niekontrowersyjny. Dzięki temu meble adresowane są do szerokiego odbiorcy – mówi Tomek Rygalik.
Benko, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Rodzina krzeseł giętych, których język wizualny należy do świata thonetowskiego. To pierwszy od 150 lat model kontraktowy w całości zaprojektowany i wykonany z gięciny. Wypełnienie siedziska i oparcia stanowi ręcznie wykonana plecionka. Nowocześnie zaprojektowany model łączy w ten sposób dwie unikalne i zanikające technologie.
Uxi, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Minimalistyczny model o silnej osobowości i świeżej formie, którą nadaje krzyżowa konstrukcja i uformowane w kształcie podkowy oparcie okalające użytkownika. Przednia noga o przekroju prostokąta stanowi wyrafinowany detal konstrukcyjny. Głównym bohaterem Uxi jest fotel, kolekcja obejmuje także krzesło i hoker.
Zap, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Wyraźnie zaznaczone kąty to główna cecha rodziny foteli tapicerowanych. Wyróżniają je również płaskie powierzchnie budujące przestrzeń oparcia i siedziska. Rozwiązania te nadają bryłom mebli architektonicznego wyrazu.
Fum, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Rodzina mebli tapicerowanych o klubowym charakterze, który podkreślany jest przez okalające użytkownika oparcie i podłokietniki fotela. Kolekcję charakteryzuje mocna forma siedziska oraz oparcia, którą dopełnia wyrafinowany detal tapicerki.
Lof, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Uniwersalne wzorniczo krzesło wyposażone w system oparć, który oferuje możliwość wyboru spośród trzech różnych kształtów. Każde z oparć dostępne jest w wersji twardej jak i tapicerowanej. Kolekcja obejmuje również fotel o szerszym siedzisku i bardziej okalającym użytkownika oparciu.
Link, projekt Jan Lewczuk
Krzesło konferencyjne występujące w dwóch wersjach – ze stelażem metalowym lub drewnianym. Model świadomie zaprojektowany jest w prostej formie, która umożliwia wydajne sztaplowanie w górę. Występuje w wersji z podłokietnikami lub bez.
Hip, projekt Nikodem Szpunar
Charakterystycznym elementem dla rodziny Hip są zaokrąglenia oraz wyraźnie wystające na boki tylne nogi, które pozwalają wygodnie sztaplować krzesła. Forma mebli czerpie z charakteru krzeseł składanych oraz dawnych krzeseł szkolnych.
Maba, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Wykonana z giętego drewna tylna noga w kształcie łagodnego łuku nadaje kolekcji dynamicznego wyrazu. Dodatkowo podkreśla go oparcie z profilowanej sklejki. W miękkich siedziskach zastosowane zostały pasy tapicerskie, dzięki którym są one wyjątkowo komfortowe w użytkowaniu.
K3, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Kolekcja K3 to rozwinięcie w kierunku bardziej uniwersalnego wzornictwa powstałej rok wcześniej rodziny K2. Uproszczeniu uległa sylwetka modeli. Wewnętrzne strony oparć wzbogacone zostały o poziome przeszycia, które podnoszą komfort użytkowania i podkreślają charakter mebli.
Manu, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Model o wyjątkowo prostym wzornictwie odwołującym się do archetypu krzesła. Założeniem projektowym było stworzenie krzesła taniego w produkcji i co za tym idzie zaoferowanie go w przystępnej cenie. Dzięki temu Manu odpowiada szerokim potrzebom rynku. Konstrukcja składa się z lekkich elementów o przekroju prostokątnym i okrągłym.
Tolo, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Kolekcja krzeseł Tolo uzupełniona została o hoker, który utrzymany jest w spójnej dla tej rodziny stylistyce. Modele łączą w nowatorski sposób elementy giętego drewna z profilowaną sklejką. W ten sposób spotykają się w nich dwie typowe dla Pagedu technologie obróbki drewna.
Prop, projekt Nikodem Szpunar
Konstrukcję mebli tworzą toczone z drewna nogi oraz sklejkowe siedzisko i oparcie. Dodatkowym akcesorium stanowi tapicerowanie, które dodaje modelom miękkości i podkreśla unikalny charakter. W skład kolekcji wchodzą cztery wersje fotela, krzesło oraz dwie wersje stołka barowego. Tegoroczną nowością są różnej wielkości stoły i stoliki kawowe.
Więcej na: www.pagedcollection.pl