Brzoza POLSKA!

W globalnych trendach coraz częściej zauważalna jest fascynacja tym, co lokalne, unikalne, specyficzne dla danego miejsca. W projekcie „Brzoza POLSKA!” ta idea przeniesiona została z powodzeniem grunt wzornictwa mebli i wyposażenia wnętrz.

W globalnych trendach coraz częściej zauważalna jest fascynacja tym, co lokalne, unikalne, specyficzne dla danego miejsca. W projekcie „Brzoza POLSKA!” ta idea przeniesiona została z powodzeniem grunt wzornictwa mebli i wyposażenia wnętrz.

„Brzoza POLSKA!” to unikalna na skalę światową koncepcja. Łączy ona w całość pracę projektantów ze Studio Rygalik oraz firm Interprint i Pfleiderer – twórców materiałów dla meblarstwa. „Brzoza POLSKA!” powstała z inspiracji ściśle chronionym na terenie Polski gatunkiem drzewa – brzozą ojcowską. Stworzona przy użyciu innowacyjnych technologii kolekcja czterech dekorów, wykorzystana została do produkcji płyt laminowanych, które używane są m. in. w projektach wyposażenia wnętrz lub mebli. W ten sposób mamy szansę obcować z drzewem, które niewiele osób może zobaczyć w jego naturalnym środowisku.

Dlaczego w Polsce, która słynie ze wspaniałych lasów i jest jednym z światowych liderów dziedzinie produkcji mebli nie powstał nigdy taki projekt?

– Skoro możemy zachwycać się dekorami inspirowanymi drzewami odkrytymi w ostępach brazylijskiej dżungli, dlaczego nie poszukać takiej inspiracji w pięknych polskich lasach? Dla nas takim znaleziskiem, wartym zaprezentowania światu jest brzoza ojcowska – mówi Tomek Rygalik.

Roman Klejzerowicz, product manager Pfleiderer zwraca uwagę, że dekory powstałe w ramach projektu „Brzoza POLSKA!”, choć zaprojektowane pod wpływem lokalnych, polskich inspiracji i mające szczególny, ponadczasowy charakter, wykazują wiele cech zbieżnych z aktualnymi trendami.

– W przypadku „Brzoza POLSKA!” mamy do czynienia z oczywistą inspiracją naturą i jej wiernym odwzorowaniem. Ponadto najmodniejszymi dekorami drewnopodobnymi są obecnie te wzorowane na budowie drzew liściastych z umiarkowanej strefy klimatycznej – brzoza ojcowska należy do tej grupy. Wspólny punkt ze światowymi trendami to także kolor zielony, lansowany jako jeden z najważniejszych w 2013 roku – tłumaczy Roman Klejzerowicz

Więcej na: www.pfleiderer.pl

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: