Działać i nie czuć istnienia

Meksykański artysta Cesar Nuñez wierzy, że kupując przedmiot, nabywamy kawałek czasu i historii. W swoich obiektach łączy ślady kultur przodków z nowoczesnym vibe’em designu kolekcjonerskiego.

Artysta, designer i projektant wnętrz tworzy obiekty i przestrzenie dostarczające zmysłowych wrażeń, a także niosące konkretne przekazy, które widzowie odkrywają poprzez uważne spojrzenie.

Jego kolekcja nawiązuje do tradycyjnej kultury meksykańskiej, co doskonale wpisuje się w ideę galerii Unno, która go reprezentuje. Założona przez Marię Dolores Uribe i Laurę Abe Vettoretti, promuje design latynoamerykański na świecie, kładąc nacisk na kulturowe korzenie artystów.

Magazyn Design Alive

POCZET POLSKICH PROJEKTANTÓW

ZAMAWIAM

POCZET POLSKICH PROJEKTANTÓW

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

NR 51/2025 UWAŻNOŚĆ

Tytuł instalacji, którą na początku tego roku prezentował Cesar Nuñez to „Hacer, para no ser”, czyli „Robić, nie być”.

Obejmuje ona sześć prac – rzeźby i obrazy wykonane m.in. z biomateriałów i topionego szkła. Artysta zachęca widzów do wybrania się w wyimaginowaną podróż, która prowadzi do głównego elementu przedstawienia – świątyni małp, gdzie można całkowicie puścić wodze fantazji.

Przestrzeń stworzona przez Nuñeza kwestionuje kondycję człowieka i zaprasza do zapomnienia o niej oraz do zaakceptowania innych możliwości istnienia.

Galeria Unno jest platformą dla młodych projektantów z Ameryki Łacińskiej. Jej program zakłada mocne poetyckie wypowiedzi i świeże pomysły, które nieustannie kwestionują dotychczasowe użycie materiałów i form.

– Inspiracje czerpiemy z języka wizualnego pierwszych mieszkańców naszych ojczyzn, dumnych narratorów, którzy tworzyli historie z wapienia i jadeitu – deklarują Maria Dolores Uribe i Laura Abe Vettoretti.

Nazwa galerii – Unno – pochodzi od hiszpańskiego słowa uno, oznaczającego „jeden”. Nawiązuje tym samym do idei wspólnego dziedzictwa kultur, krajów i narodów Ameryki Łacińskiej.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Wazony przytulanki

Wazony przytulanki

Bruksela | 22 marca 2025

Wielkoformatowe, dywanowe rzeźby Shishi San są jej międzynarodową wizytówką

Rzemiosło, które koi

Rzemiosło, które koi

Amsterdam | 15 lutego 2025

W czasach niepewności Alfhild Külper tworzy ostoje miękkości i bezpieczeństwa