Japońska grupa projektowa Nendo w ostatnich miesiącach wzięła „na warsztat” klasyczne butelki Coca-Coli, przetwarzając je i tworząc własną ich interpretację. Do produkcji naczyń wykorzystano technikę dmuchania szkła, pierwsze egzemplarze kolekcji stworzono w warsztatach w japońskiej prefekturze Aomori.
Japońska grupa projektowa Nendo w ostatnich miesiącach wzięła „na warsztat” klasyczne butelki Coca-Coli, przetwarzając je i tworząc własną ich interpretację. Do produkcji naczyń wykorzystano technikę dmuchania szkła, pierwsze egzemplarze kolekcji stworzono w warsztatach w japońskiej prefekturze Aomori.
Odkąd Earl R. Dean na początku XX wieku wynalazł naczynie z dmuchanego szkła, z którego miliardy mieszkańców ziemi na całym świecie popijały hektolitry kultowego napoju, stworzona przez niego butelka stała się synonimem Coca-Coli, w równym stopniu jak sam napój. Butelki nie tylko zbierali kolekcjonerzy, lecz dzięki rozbudowanemu systemowi produkcji i dystybucji wciąż powracały na rynek.
Projektanci z Nendo na odbywającym się w Tokio festiwalu Design Tide zaprezentowali kolekcję pięciu naczyń, wyprodukowanych przy użyciu zrecyklingowanych butelek po Coli. Postanowili jednak zachować pierwotne właściwości estetyczne, dlatego też każde naczynie ma lekko zielonkawy odcień, a na dnie każdego naczynia znajduje się charakterystyczny pierścień, widoczny w każdej butelce Coli. Każe naczynie dodatkowo zostało opatrzone logo marki.
To kolejna w ostatnich miesiącach realizacja Nendo ze szkłem w rolach głównych – na tegorocznej edycji Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie grupa zaprezentowała efekty współpracy z czeskim producentem szkła z zakładów Lasvit.
Więcej: www.nendo.jp