Tegoroczne premiery Comforty mocno wyrażają podejście do wzornictwa marki, która stara się wychwycić wpływ dziedzictwa modernistycznego i sztuk wizualnych XX i XXI wieku. Ich oddziaływanie bardzo mocno zaznaczyło się kulturze materialnej i wzornictwie naszych czasów i pozostaje źródłem inspiracji dla Comforty. Statyczność i dynamika, synteza form i materiałów, ergonomia – to kluczowe pojęcia opisujące nowo rozwijane produkty Comforty w 2018 roku.
W gamie produktów tapicerowanych Comforty, która poszukuje balansu pomiędzy wizualnością, funkcjonalnością i doskonałą jakością, młody, niezwykle utalentowany projektant – Jan Kochański, dokonuje redefinicji DNA marki poprzez swój pierwszy rozwijany przemysłowo mebel tapicerowany – fotel Calder. Krystian Kowalski – jeden z najbardziej uznanych polskich projektantów młodej generacji, z którym Comforty od ponad 6 lat współpracuje nad rozwojem kolejnych, bestsellerowych produktów, na nowo zwraca uwagę na naturalne piękno drewna. Kolekcja stolików Circus stanowi architektoniczną syntezę formy i światła. Nagrodzona w plebiscycie „Must Have” łódzkiego tygodnia designu bestsellerowa sofa Classic autorstwa Krystiana Kowalskiego prezentowana jest po raz pierwszy w tapicerowaniu skórzanym. System Altair projektu Towarzystwa Projektowego (Jerzy Porębski i Grzegorz Niwiński) otrzymał finalny wygląd, lekko zmienione względem prototypu pokazywanego w 2017 roku proporcje oraz nowe funkcje i wartości dodane – stoliki i porty USB – idealne rozwiązanie adresowane do użytkowników urządzeń mobilnych zarówno w przestrzeniach biur jak i miejscach publicznych.
Comforty ciepło wita pośród najzdolniejszych projektantów współpracujących z marką, projektanta nowego pokolenia. Jan Kochański – laureat „Wallpaper Design Award 2014″, z którym Comforty pracowało nad kolekcją nowych foteli Calder, wnosi nowe spojrzenie na kolekcję. DNA marki słynącej z mebli o doskonałym komforcie, odczytane jest w projekcie Calder poprzez ergonomię, a nie objętość czy proporcje warstw tapicerowanych, które zwykle ten komfort tworzą. To świeże, młodzieńcze podejście do portfolio marki o niemal 20-letnim dziedzictwie i z sukcesem pisanej historii rozwoju wzornictwa, otwiera symbolicznie jej nowy rozdział. Dzięki temu produktowi marka rozszerza perspektywę patrzenia na główną wartość produktów tapicerowanych – komfort.
Natomiast kolekcja stolików Circus projektu Krystiana Kowalskiego zapowiada nowe otwarcie w dziedzinie mebli drewnianych w ofercie Comforty. Idea stojąca za stolikiem Circus, wiąże się z fascynacją projektanta architektoniczną metodą pracy ze skalą. Metoda budowania proporcji i pracy ze światłem ujawnia się tu w formie mebla. Właściwy projektowaniu architektury sposób myślenia pozwala na mocniejszy gest w tworzeniu jego sylwetki. Synteza wyrazowości wychodzącej z zastosowanego materiału – naturalnego drewna, gry światła i cienia, wyrysowania formy w małej skali, dają efekt w postaci mebla ponadczasowego, trwałego, wyrazistego. Wyposażenie stolika w zdejmowany blat – tacę, tworzy dodatkową przestrzeń do przechowywania i nadaje mu dodatkową funkcję.
Sofa Classic – obecnie najczęściej wybierana przez klientów Comforty sofa, z rozwiniętym szeregiem modułów i dwóch głębokościach siedzisk, po raz pierwszy zaprezentowana została w kwietniu w Mediolanie w skórze Elmosoft marki Elmo – słynącej na świecie marki produkującej najwyższej jakości skórę bez negatywnych efektów dla środowiska naturalnego. Produkcja skóry wyklucza ołów i inne metale ciężkie, nie dochodzi do skażenia wód gruntowych. Fabryka Elmo mieści się na terenie parku naturalnego. Nieco zmody kowany wygląd detali pozwolił na mocniejsze zaznaczenie wybranych fragmentów mebla.
System sof Altair projektu Towarzystwa Projektowego, studia projektowego o bardzo długiej, 20-letniej historii, został zaprezentowany w fazie prototypowej w 2017 roku w Mediolanie. Teraz pojawia się już w wersji ukończonej pod kątem współczesnych proporcji i dopracowanych funkcji, które sytuują ten produkt w nurcie współczesnych mebli do biur, hoteli i przestrzeni publicznych. Wbudowane porty USB, pozwalające ładować baterie wszystkich urządzeń mobilnych, gama stolików stalowych z blatami z drewna, marmuru i mdf, dodają tej kolekcji wartości poszukiwane w tym segmencie mebli. Wraz z gamą modułów składających
się na system i dających niemal nieograniczone możliwości kon guracyjne, Altair jest jednym z najbardziej zaawansowanych wzorniczo i najdogłębniej przemyślanym produktem w kolekcji marki Comforty.
W Mediolanie Comforty zaprezentowało też kolekcję foteli Oyster projektu Krystiana Kowalskiego, o różnej wielkości, przeznaczeniu, w dwóch typach tapicerowania. Oyster Lounge pokazany jako prototyp w 2017 roku wraz z podnóżkiem,
z dwoma wersjami tapicerowania, trzema wariantami podstaw, wersją z niskim oparciem, razem tworzą kompletną, rozbudowaną serię produktów o wyrazistych cechach, które doskonale wypełniają dowolną przestrzeń – domową, publiczną, biurową czy hotelową.
Tegoroczną identyfikację wizualną i koncepcję artystyczną stoiska Comforty na targach w Mediolanie zaprojektowała sama marka Comforty z udziałem Dorota Koziara Studio z Mediolanu. – Kolorystyka, desenie, materiały i podziały kolorystyczne i funkcjonalne stoiska powstały pod wpływem inspiracji pracami malarskimi i realizacjami w przestrzeni publicznej amerykańskiej artystki Sary Morris – opowiada Paweł Kubara, marketing i design menedżer Comforty. – Podobnie jak w latach ubiegłych, w prezentacji wykorzystaliśmy premierowo pokazywane w Mediolanie, najnowsze tkaniny marki Kvadrat – Twill Weave projektu Jonathana Olivaresa, Ras projektu Doshi Levien, oraz inne nowości 2018 – San (proj. Louise Sigvardt), Melange Nap (proj. Akira Minagawa) i Mapple (proj. Asa Parson, 2017).
Więcej na: www.comforty.pl