Podczas przełożonej na jesień 14. edycji Łódź Design Festivalu, pod hasłem „Progres!” organizatorzy spróbują przekonać publiczność, że nadszedł czas, by przestać produkować więcej i szybciej, a zacząć lepiej i staranniej. Hybrydowe wydarzenie przeniesie się do Internetu i wyjątkowych lokalizacji na terenie Łodzi.
Początek XXI wieku to dla ludzkości czas wyjątkowy. Po raz pierwszy w historii człowiek tak bardzo oddziałuje na środowisko, w którym żyje. – Jako organizatorzy Łódź Design Festival wspieramy działania, których celem jest aktywne poprawianie jakości naszego życia, testowanie nowych projektów, ulepszanie istniejących rozwiązań i tworzenie produktów lepiej dostosowanych do dzisiejszego świata. Czy rozwiązaniem naszych najpilniejszych problemów będzie zaplanowany postwzrost, zaprojektowanie nowych sposobów wytwarzania i użytkowania dóbr konsumpcyjnych, przełom w tworzeniu nowych materiałów? A może kolejna rewolucja przemysłowa? – pyta Michał Piernikowski, dyrektor Łódź Design Festival.
Decydując o przeniesieniu terminu nadchodzącej edycji organizatorzy ŁDF postanowili, że tegoroczny festiwal musi być inny. Nie odwołując wydarzenia, podjęli decyzję o dostosowaniu się do nowych oczekiwań odbiorców oraz o sprostaniu wyzwaniom związanym z ich bezpieczeństwem. W specjalnie zaaranżowanych kontenerach, które rozmieszczono w ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych, zostaną pokazane najważniejsze ekspozycje tej edycji. Dwa filary Łódź Design Festivalu – „must have” i „make me!” – jako pierwsze pojawią się w łódzkich pofabrycznych lokalizacjach – Manufakturze i Monopolis.
W przestrzeni miasta po tegorocznej edycji pozostaną trzy ogrody deszczowe, dostępne dla wszystkich mieszkańców Łodzi. – Nie skupimy się wyłącznie na wybudowaniu ogrodów, ale również zaprosimy chętnych na warsztaty z ich tworzenia oraz opublikujemy instruktaże do samodzielnych prób – zapowiada rzecznik prasowa ŁDF, Aleksandra Kietla. – Wszystkie wydarzenia chcemy potraktować w ten sposób, fizyczną prezentację będą uzupełniały wysokiej jakości materiały publikowane online, takie jak wideo, zdjęcia, wycieczki 3D, obszerne publikacje czy podcasty, nad których przygotowaniem pracujemy od wielu miesięcy – dodaje.
14. Łódź Design Festival, główny weekend: 17-20.09.2020
Więcej na: www.lodzdesign.com www.makeme.lodzdesign.com www.musthave.lodzdesign.com
***
Trendy, inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu i ciekawe rozmowy wprost do Twojej skrzynki! Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco!