Julia Łoś i Joanna Krawczyk to absolwentki studiów architektonicznych. Jednak swoją karierę zawodową rozpoczęły od zupełnie innej dziedziny – mody.
Samouki w zakresie projektowania ubioru stworzyły markę Klekko, która istnieje na polskim rynku od kilkunastu miesięcy. Jej cechy charakterystyczne to stawianie na geometryzm oraz teksturę. Ważnym elementem jest również czerń ze swoją uniwersalnością, bezwględnością i intrygą zarazem.
Najnowszą propozycję na jesień 2014/zimę 2015 nazwano Numer 3/3 Bolder Line. Dominantą kolekcji jest destrukcja, wewnętrzna walka ze sobą samym. Uwidacznia się to w skupieniu na formie, tutaj lekko zaburzonej poprzez wprowadzenie nowatorskich elementów warstwowości czy graficznych rozwiązań w rodzaju plecionek.
Minimalizm krojów podkreślają geometryczne zabawy z asymetrycznymi cięciami. Nietypowym dla Klekko jest wprowadzenie bieli, która debiutuje w tymże zestawie. Jednak połączenie awangardy ze swobodnym stylem pozostaje bez zmian.
Na kolekcję składa się 19 obiektów, w tym m.in. bluzy, płaszcze, topy, koszule, swetry, spodnie, a nawet czapki, szale czy plecaki. Wszystkie części garderoby powstały z europejskich tkanin, a ich produkcja odbywa się w Polsce.
Ceny mieszczą się w przedziale 80-920 złotych.
Więcej: www.klekko.com