Z myślą o stolicy Tajlandii studio Apostrophy’s wymyśliło mobilny dom, który pełni zarazem funkcje reklamy outdoorowej. Może to jednak rozwiązanie nie tylko dla Bangkoku?
Z myślą o stolicy Tajlandii studio Apostrophy’s wymyśliło mobilny dom, który pełni zarazem funkcje reklamy outdoorowej. Może to jednak rozwiązanie nie tylko dla Bangkoku?
Bangkok od wielu lat boryka się z problemem atakujących zewsząd billboardów, często nieuporządkowanych, chaotycznych, pojawiających się w każdej możliwej przestrzeni miejsca. Projektanci z Apostrophy’s nie tylko postanowili uporządkować wspólną przestrzeń, ale także połączyć ją z funkcjami mieszkalnymi. I w ten sposób powstał Billboard House – na razie prototypowe rozwiązanie dwóch społecznych problemów, nie tylko chaosu reklamowego ale również stale rozwijającego się mieszkalnictwa a zarazem kosztów utrzymania.
Mobilny dom to nie tylko sposób na „przenośne” mieszkanie, ale także możliwość zarobkowania. Umieszczenie billboardów w umownych strukturach ścian pozwalałoby na czerpanie z nich korzyści. Co więcej, lokalizacja domów nie byłaby przypadkowa, a każda decyzja i transakcja byłaby ściśle konsultowana z odpowiednią agencją reklamową, zajmującą się reklamą outdoorową w stolicy Tajlandii. Dla wielu mieszkańców Bangkoku takie rozwiązanie stałoby się rozwiązaniem wielu ich finansowych problemów.
Billboard House jest jednak przestrzenią służącą do mieszkania – tworzą go trzy kondygnacje, cała konstrukcja jest wykonana z metalu. Na poszczególnych kondygnacjach domu znajdują się wszystkie niezbędne domowe wnętrza, jak salon, kuchnia, łazienka czy sypialnia. Ażurowa konstrukcja domu pozwala nie tylko na korzystanie z dobrodziejstw słonecznych promieni, ale również na uprawę roślin. Dom jest zasilany naturalną energią, kumulowaną za pomocą paneli słonecznych.
Więcej: www.apostrophys.com