Dywany dopasowane do naszej… osobowości w oparciu o test psychologiczny

Projekt dywanów Future Illusions polskiego studia Kosmos Project opowiada o nieustannym katalogowaniu naszych danych przez przedsiębiorstwa z branży internetowej. Wełniane dywany nawiązujące wzorniczo do gier wideo z lat 80. i 90. tworzone są przez algorytm. Specjalna aplikacja wykorzystuje zaprojektowane przez duet Ewa Bochen-Maciej Jelski grafiki i generuje unikatowe dywany w oparciu o test psychologiczny. Klient odpowiada na kilka pytań dotyczących jego zwyczajów, a aplikacja tworzy dywan dopasowany do jego osobowości.

– W tym projekcie zrealizowaliśmy nasze wieloletnie marzenie, by stworzyć projekt-produkt unikatowy, projektowany przemysłowo. Aplikacja daje nam taką możliwość. Klient może wybrać spośród gotowych wzorów lub stworzyć jednostkowy dywan wygenerowany przez aplikację specjalnie dla niego. Każdy dywan opatrzony jest unikatowym numerem – mówi Maciej Jelski z Kosmos Project. – Czy człowiek będzie musiał opuścić Ziemię w celu poszukiwania bardziej sprzyjających warunków do życia? Czy sztuczna inteligencja zagraża ludzkiemu istnieniu? Do czego doprowadzi ciągłe katalogowanie danych na nasz temat przez gigantów z branży internetowej? Takich pytań na temat przyszłości ludzkości i otaczającego nas świata można tworzyć nieskończenie wiele. Nie koniecznie znamy na nie odpowiedź i możemy jedynie spekulować jaki scenariusz stanie się rzeczywistością. Projekt Future Illusions opowiada o nieustannym katalogowaniu naszych danych przez przedsiębiorstwa z branży internetowej. Kontrowersji związanych z tą działalnością jest wiele. Gdzie są granice ludzkiej prywatności, czy ciągła inwigilacja nie jest zjawiskiem niepokojącym? Z jednej strony boimy się o aspekt swojej prywatności, z drugiej cieszymy się korzyściami z tego płynącymi. Lubimy gdy smartfony pomagają nam łatwo dotrzeć do celu, pokazują najbliższe restauracje, ale gdy propozycje reklam podsyłanych nam przez wyszukiwarkę są widoczną kompilacja naszych wyszukań z ostatnich dni, zaczynamy czuć się niepewnie. Od czasów rewolucji przemysłowej obawiano się, że automatyzacja procesu produkcji, odejście od rzemiosła będzie prowadzić do dehumanizacji produktu. Rozwiązaniem tego problemu może być cyfryzacja pozwalająca na personalizowanie produktu.

Dywany produkuje dla Kosmos Project fabryka Brintons/Agnella w Białymstoku. Więcej na: www.kosmosproject.com

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Nowa odsłona tradycji

Nowa odsłona tradycji

Warszawa | 31 października 2024

Carpets & More i projektantka Magda Fornal prezentują kolekcję Classics

Spect/Room

Spect/Room

Mediolan | 27 marca 2020

Niezwykła propozycja na rok 2020 od CC-Tapis