W tegorocznej 13. edycji konkursu Effie przyznano następujące nagrody: dwa złota w kategorii Long term marketing excellence oraz złoto w kategorii Launch, Grand Prix nie zostało przyznane.
W tegorocznej 13. edycji konkursu Effie przyznano następujące nagrody: dwa złota w kategorii Long term marketing excellence oraz złoto w kategorii Launch, Grand Prix nie zostało przyznane.
Złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencje Red8 Advertising i PHD Media Direction oraz Carlsberg Polska za kampanię „Najlepsza nagroda po robocie” marki Harnaś. Kolejne złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencje PZL i Maxus oraz Alior Bank za kampanię „Alior Bank. Wyższa kultura bankowości”. Werdykt odczytał Maciej Szczechura, Złoto w kategorii Launch otrzymały agencje Publicis i Mindshare oraz Presspublica za kampanię „Inaczej pisane” Uważam Rze. Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa, a najbardziej efektywnego domu mediowego MEC. Zajęli oni pierwsze miejsce w rankingu Effie 2012.
Effie to jedyny prestiżowy konkurs marketingowy, ceniony na całym świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r.
Wiącej: www.effie.pl