Słynny Herman Miller przejmuje inną ikoniczną markę Knoll za 1,8 miliarda dolarów. Połączenie ma na celu stworzenie „lidera w nowoczesnym designie” – poinformowały spółki w komunikacie na połączonej stronie internetowej.
Herman Miller i Knoll mają w portfolio łącznie 19 marek i są obecni w ponad 100 krajach. Oba brandy produkują m.in. ikoniczne meble, Herman Miller fotel Eamsa, zaś Knoll fotele Barcelona Miesa van der Rohe i Wassily Marcela Breuera.
– Ta transakcja łączy dwie pionierskie ikony designu z silnymi biznesami, atrakcyjnymi portfelami i długą historią innowacji – powiedział Andi Owen, dyrektor generalny Herman Miller. – Dzięki szerokiemu portfolio, globalnemu zasięgowi i zaawansowanym funkcjom cyfrowym będziemy gotowi spotkać się z naszymi klientami wszędzie tam, gdzie mieszkają i pracują.
Podczas gdy Herman Miller będzie teraz używać nazwy korporacyjnej MillerKnoll, brandy Herman Miller i Knoll pozostaną odrębnymi markami, podobnie jak ich spółki zależne, w tym Hay, Maharam, Muuto i Design Within Reach.
Oczekiwany roczny przychód połączonych marek ma sięgać 3,6 miliarda dolarów.
Knoll został założony w Nowym Jorku w 1938 przez Hansa Knolla. Herman Miller jest obecny na rynku od 1905 roku.
Więcej na: newleaderinmoderndesign.com
Ojcowie designu: Marcel Breuer i Walter Gropius. Narodziny wielkich idei
Ikony designu. Eames Lounge Chair: Fotel nie tylko dla filmowca