Guru szwedzkiego designu zachwycona polskim wzornictwem

| TWO

4 marca 2011 | Miejsca

Instytut Polski w Sztokholmie postawił na rodzimy design i teraz zbiera za to laury. I to w kraju, gdzie wzornictwo stoi na najwyższym poziomie! Instytut wychwala na swoim blogu Ewa Kumlin, jedna z najbardziej wpływowych osób w szwedzkim świecie designu. Kumlin jest m.in. szefową Svensk Form, założycielką organizacji „Swedish Style in Tokyo” oraz redaktorką magazynu „FORM. Nordic architecture and design”.

Instytut Polski w Sztokholmie postawił na rodzimy design i teraz zbiera za to laury. I to w kraju, gdzie wzornictwo stoi na najwyższym poziomie! Instytut wychwala na swoim blogu Ewa Kumlin, jedna z najbardziej wpływowych osób w szwedzkim świecie designu. Kumlin jest m.in. szefową Svensk Form, założycielką organizacji „Swedish Style in Tokyo” oraz redaktorką magazynu „FORM. Nordic architecture and design”.

Na swoim blogu Ewa Kumlin napisała: „Instytut Polski w Sztokholmie naprawdę wyróżnia się jako jeden z najbardziej aktywnych w Sztokholmie. Pozostałe to m.in. Instytut Włoski i Rumuński. Instytut prowadzi intensywną działalność, dobrze osadzoną w szwedzkim społeczeństwie oraz tutejszym świecie kultury. Design stoi wysoko na liście priorytetów obecnej dyrektor Katarzyny Tubylewicz oraz jej zastępczyni Anny Tomaszewskiej. Obie są zainteresowane prezentowaniem nowoczesnego polskiego wzornictwa i mody oraz wzmocnieniem wymiany między polskim i szwedzkim światem designu. Najnowszy polski design przenika również stosunkowo nowe biuro instytutu na Mosebacke torg. Wraz z Cathrine von Hauswolff zostałam zaproszona na lunch, podczas którego dyskutowałyśmy konkretny projekt związany z wystawą, która mogłaby zostać pokazana za rok w Szwecji podczas Stockholm Design Week. Rozmawiałyśmy również o możliwościach przyszłej współpracy między nami.

Instytut Polski w Sztokholmie organizuje wizyty studyjne dla przedstawicieli środowisk artystycznych oraz dla kluczowych osób z różnych obszarów kultury, aby otworzyć nam oczy na to, co obecnie jest najciekawsze w ich kraju. I ojej – jak bardzo się dziś w Polsce stawia na design! Nie mniej interesujące są produkowane i dystrybuowane przez nich materiały promocyjne (chodzi tutaj m.in. o wydany z inicjatywy instytutu anglojęzyczny numeru magazynu „2+3D” poświęcony w całości polskiemu wzornictwu i grafice użytkowej – przyp. red.). W maju jedziemy do Polski, gdzie spróbujemy nawet zorganizować imprezę promującą wydawany przez nas magazyn „Form”.

Jestem pod ogromnym wrażeniem turbo ladies kierujących Instytutem Polskim, wpływająch w tak dużym stopniu na życie kulturalne Sztokholmu. Jestem również pod dużym wrażeniem tego, jak bardzo Polska i poszczególne miasta w Polsce stawiają na nation branding poprzez progresywną i intensywną promocję designu. Mam wrażenie, że nie wiemy wystarczająco dużo o Polsce oprócz tego, że to kraj z ogromnymi tradycjami w dziedzinie wzornictwa. Podczas dzisiejszego spotkania dowiedziałam się, że Polska jest czwartym w skali świata producentem mebli. Powinniśmy naprawdę zainwestować w wymianę między szwedzkimi dizajnerami, a polskimi producentami – i odwrotnie. Obecnie we współpracy z Li Edelkoort (światowej sławy badaczka trendów- przyp. red.) powstaje w tym kraju nowa szkoła designu. Gratulacje dla Polski!”

Więcej: www.polskainstitutet.se, www.fru-form2.blogspot.com

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Uczta dla oczu

Uczta dla oczu

Sztokholm | 21 marca 2024

Erik Bratsberg zaprojektował restaurację Persona, której wnętrze przypomina dom