Kablojad autorstwa Klaudii Kasprzak to zwycięski projekt w konkursie „Dobrą Rzecz Zaprojektuj” marki WellDone.
Uczestnicy konkursu za zadanie mieli stworzenie rzeczy, która może powstać przy użyciu materiałów dostępnych w warunkach produkcyjnych przedsiębiorstwa społecznego prowadzonego przez Fundację „Być Razem”, czyli drewna, stali, aluminium, sklejki, tkaniny czy filcu. Spośród wszystkich nadesłanych pomysłów jury w składzie Michał Stefanowski, Czesława Frejlich, Wojciech Małolepszy, Ewa Gołębiowska, Mariusz Andrukiewicz, Ewa Trzcionka, Jadwiga Husarska-Sobina oraz Laura Majboroda-Andrukiewicz postanowiło przyznać główną nagrodę Klaudii Kasprzak, studentce Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jej Kablojad to nic innego, jak prosty przedmiot służący do odkładania i segregowania kabli jakimi posługujemy się na co dzień korzystając z urządzeń elektronicznych.
KLAUDIA KASPRZAK, AUTORKA ZWYCIĘSKIEGO PROJEKTU. FOT. MATERIAŁY PRASOWE
Autorka w nagrodę otrzymała 5 tys. zł, a jej obiekt trafi do produkcji. Doceniono nie tylko zauważenie potrzeby oraz pomysłowe i dowcipne rozwiązanie problemu. Jury zwróciło również uwagę na wizualną urodę obiektu i zastosowanie technologii odpowiednich do możliwości produkcyjnych przedsiębiorstwa społecznego. Jak przyznają organizatorzy, ta propozycja jest spójna z linią produktów WellDone, w której znajduje się m.in. Podkładowca Aleksandry Michałowskiej, zwycięski projekt sprzed dwóch lat.
– Podczas obrad szybko okazało się, że Kablojad jest mocnym faworytem do zwycięstwa, i tak też się stało. Konkurs po raz kolejny udowodnił, że ludzie pragną angażować się społecznie, a dla nas to sygnał, że dzięki wysiłkom projektantów jesteśmy w stanie tworzyć nowe miejsca pracy. Nasza strategia oparta o design – ścisłą współpracę z projektantami zaczyna przynosić coraz to lepsze efekty – przyznaje Laura Majboroda-Andrukiewicz, manager marki WellDone a jednocześnie jurorka w konkursie. Kablojad trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, będzie wykonany z litego drewna, najpewniej z dębu.
Na istotne powiązanie przedsiębiorstwa społecznego ze światem projektowym zwraca uwagę Ewa Trzcionka, redaktor naczelna „Design Alive” i jurorka konkursu. – Od dawna wierzymy w skuteczność designu jako narzędzia poprawiającego jakość życia. Marka WellDone ze swoją strategią znakomicie wpisuje się w tą ideę, która urzeczywistnia się na naszych oczach. W tym roku po raz kolejny mieliśmy do czynienia z dobrze zaprojektowanymi przedmiotami. Wierzę, że zwycięski projekt okaże się sukcesem na miarę Podkładowcy, która przecież stała się znakiem rozpoznawczym marki i do dziś jest znakomicie przyjmowana nie tylko na przeglądach i festiwalach ale również przez użytkowników – mówi Ewa Trzcionka.
Jury postanowiło też przyznać wyróżnienie honorowe projektowi Hippo autorstwa Ewy Kurowskiej.
Więcej: www.welldone.co