Grupa Kolektywni zrzesza rodzime marki meblarskie, których wyznacznikiem jest unikatowe wzornictwo, lokalne rzemiosło i wysoka jakość. – Jesteśmy by tworzyć i wspierać polskie rzemiosło – mówią twórcy projektu, który właśnie się zawiązał.
Z pozoru konkurencyjne firmy postanowiły razem promować swoje produkty i wartości, jakie za nimi stoją, czyli indywidualny design, szacunek do ludzkiej pracy i dbałość o środowisko, widząc jak trudno wybić się na rynku małym, rzemieślniczym firmom, wytwarzającym meble z rodzimych surowców, nie na masową skalę.
Grupa Kolektywni zainaugurowała działalność kilka dni temu podczas uroczystej kolacji w restauracji Opasły Tom. – Dostrzegamy brak świadomości u odbiorców tego, że w naszym kraju działają niewielkie firmy rzemieślnicze, które powstały z założeniem tworzenia własnych, unikatowych produktów. Produktów tak zaprojektowanych i wykonanych, by służyć pokoleniom, ograniczając konsumpcję surowców z korzyścią dla naszej planety – mówi Mateusz Nowotnik, właściciel Miloni.
Grupę Kolektywni tworzy na razie pięć polskich marek: Borcas, Loft Decora, Miloni, Nobonobo i Swallow’s Tail. W planach jest jednak stopniowe rozszerzanie tego grona. Wspólne działanie oraz dzielenie się doświadczeniami ma pozwolić na lepsze promowanie polskiego rzemiosła balansującego najczęściej na pograniczu sztuki, pasji i produkcji.
***
Trendy, inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu i ciekawe rozmowy wprost do Twojej skrzynki! Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco!