Ławka wyrzeźbiona piłą łańcuchową, krzesło wykonane ze ścinków podłogi i parawan ze starych poręczy autobusu miejskiego. Tak współczesny design po norwesku prezentuje studio Kråkvik & D’Orazio.
Określenie „skandynawskie wzornictwo” po raz pierwszy pojawiło się w latach 50. XX wieku, definiując tym samym design z Danii, Szwecji i Norwegii, charakteryzujący się minimalizmem i funkcjonalnością.
Norwegowie nie byli aż tak rzutcy w promowaniu swoich ikon designu jak ich sąsiedzi. Można to jednak postrzegać jako zaletę: nowe pokolenie projektantów może teraz swobodniej wyrażać siebie, bez konieczności ciągłego podążania za spuścizną.
Na tegorocznej, ósmej edycji wystawy „Norwegian Presence”, zatytułowanej „Matter”, spotkało się 10 norweskich projektantów, którzy wykorzystują proste materiały, takie jak naturalne drewno, kamień i aluminium, i szukają nowych sposobów na ich użycie. Zamysłem kuratorów, studia Kråkvik & D’Orazio z Oslo, było ukazanie, jak zasoby naturalne Norwegii ukształtowały tożsamość kraju w zakresie odpowiedzialnego projektowania i nowatorskich sposobów produkcji.