Szpitalna 8a w Warszawie: tu na patio i we wnętrzach unosi się duch kreatywnej reklamy. Mieści się tu m.in 180heartbeats + Jung v Matt, niezależna agencja kreatywna znad Wisły, który tworzy strategie komunikacji w Polsce i zagranicą.
Firma założona w 2007 roku przez Marcin Gaworskiego, Mikołaja Sadowskiego i Grzegorza Berezowskiego wnętrze swojej siedziby opracowała zgodnie z DNA marki: bezkompromisowo, ale z poszanowaniem zastanego kontekstu. Autorem projektu jest Mateusz Jendreczak z pracowni Dot Architekci.
Wnętrze agencji jest przestrzenią, w której spotykają się kreatywność, design i historia. Surowość konstrukcji, widoczne elementy żelbetowe, historyczne detale oraz wystrój całego wnętrza, stanowią tło dla nowoczesnych rozwiązań i inspirujących projektów.
Industrialna atmosfera wyrażona poprzez surowe faktury, proste kolory, spękania, naturalną fakturę ścian, sprawiają, że miejsce ma bezpretensjonalny charakter.
Zamysłem architekta Mateusza Jendrczaka, było łączenie i przenikanie się przestrzeni. Pomiędzy biurkami zawieszono lekkie, półprzezroczyste tkaniny, a salki spotkań przeszklono i umieszczono w samym centrum przestrzeni pracowej.
Jasne kolory – biel, szarość i delikatny beż, optycznie powiększają powierzchnię, a jednocześnie stanowią tło dla kolorowych dodatków, mebli czy tkanin. Wśród wyposażenia znalazły się projekty takich marek jak Noti, HK Living czy oświetlenie techniczne Labra.
Dodatkowo wnętrze wypełniają kwiaty, sztuka i nagrody, np. miecze za zwycięstwa w Konkursie Klubu Twórców Reklamy zaprojektowane przez Oskara Ziętę.
Jako, że sztuka powinna wzbudzać w odbiorcach emocje, a te angażować umysł do przemyśleń, refleksji i działań, osoby zarządzające przestrzenią postanowiły udostępniać ją młodym artystom. Stąd też część biura Szpitalna 8a została specjalnie zaadaptowana na potrzeby wernisaży i wystaw.