Są pewne ikony designu, których się nie poprawia. Co kilka lat prezentuje się natomiast kolejne wyczekiwane wcielenia, odpowiadające aktualnie panującym trendom. Tak jest i z tym krzesłem. W końcu design to żywy organizm. Panie i Panowie, oto krzesło La Zitta od marki TON!
Ponadczasowa jakość wykonania i wzornictwo, które przejawia się w prostych kształtach. Wszystko jednak zawsze z dbałością o ergonomię. Właśnie dlatego tak lubimy tego typu przedmioty. Proste, piękne, wygodne a co w przypadku krzesła dodatkowo istotne – lekkie. Nikt z na nas przecież nie lubi siłować się z topornym i ciężkim krzesłem.
Pierwotnie studiował on złotnictwo, by jednak ostatecznie uczyć się projektowania na Uniwersytecie Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Może dlatego właśnie La Zitta z jednej strony jest ergonomiczna i kompaktowa a z drugiej strony potrafi olśnić niczym biżuteria?
Z pewnością oba produkty wymagają dbałości o drobne szczegóły oraz dogłębnej znajomości materiałów i procesów produkcyjnych. Krzesło wykonano przy zastosowaniu sprawdzonych od lat procesów technologicznych firmy TON. Wykonano je z giętego litego drewna bukowego. Elementy gięte są na maszynach stworzonych przez ekipy konstrukcyjne TON jeszcze w latach 60.
Ten mebel mówi sam za siebie, ale to użytkownik decyduje o tym, jaką rolę we wnętrzu zajmie. Raz może być wyeksponowany niczym rzeźba w galerii, innym razem pozwolimy mu wtopić się w tło. Właśnie dlatego La Zitta (z włoskiego cisza) jest tak subtelna a przez to i uniwersalna.
Wszystko zależy tu od kolorystyki – może to być bejcowanie lub w pełni kryjący pigment. Kompaktowa La Zitta z powodzeniem odnajdzie się w mniejszych bistro, ale i w domowych przestrzeniach. Dzięki swej wytrzymałości sprosta nawet wiecznie głodnym gościom najruchliwszych restauracji Rzymu, Berlina czy Warszawy.
La Zitta dostępna jest w kilku wersjach różniących się od siebie siedziskiem. Może ono być wykonane z gładkiej sklejki lub tapicerowane. Jest też oczywiście naturalna plecionka rattanowa.
Krzesło La Zitta reprezentuje esencję jego wieloletniej pracy z drewnem i rozumienia procesów produkcyjnych, które od ponad 160 lat są związane z miastem Bystřice pod Hostýnem w Czechach.