Oskar Zięta i Piotr Kuchciński we współpracy z markami Interprint i Pfleiderer zaprezentowali kolekcję dekorów. Premiera miała miejsce w czasie Łódź Design Festival, gdzie wciąż można podziwiać owoce tej współpracy.
Kooperacja projektantów była możliwa dzięki zaproszeniom od firm Interprint oraz Pfleiderer. Obie marki połączyły siły po raz pierwszy dwa lata temu. W tym roku, po akceptacji propozycji przez obu projektantów, wykreowano kolekcję Materials We Love.
Produkcja Pfleiderera to głównie działanie z materiałami na bazie drewna, natomiast zadanie Interprint był wydruk zaprojektowanych dekorów. Każdy z architektów upatrzył sobie inny, klasyczny i ponadczasowy, surowiec. Zięta postawił na beton, bo jak sam mówi – Chciałem, aby ten materiał był na tyle szlachetny, by firmy wykorzystywały go dziś, jutro i za kilka lat. – Jego koncepty to Raw Concrete stworzone dla miłośników surowych i industrialnych klimatów. Z kolei innym rozwiązaniem jest Swiss Concrete, który zachęca do nietypowym zestawień.
Zaspokajałem tym jakieś swoje fascynacje – tłumaczy Kuchciński, zapytany, dlaczego wybrał akurat drewno? Uzasadnia też wybór obu gatunków drewna. Daglezja tworzy uniwersalny wzór pasujący do nowoczesnych, jak i rustykalnych wnętrz. Natomiast intrygujący Real Walnut zaspokaja wyszukane gusta.
Marki zaplanowały wprowadzenie dekorów do sprzedaży już na początku przyszłego roku. Nie jest to ostatnie słowo, jakie powiedzieli projektanci. – Powstało bardzo dużo różnych ciekawych pomysłów na dekory. Dzisiaj technologicznie nie jesteśmy w stanie tego zrealizować. Wachlarz pomysłów był szeroki, a my wybraliśmy z tego tylko małą część – podkreśla Zięta. Przyznaje także, iż oba przedsiębiorstwa są otwarte na współpracę, sugerując, iż wypracowane idee być może zostaną kiedyś wdrożone.
Wystawę prezentującą kolekcję Materials We Love można oglądać do końca trwania festiwalu, czyli do 19 października w Centrum Festiwalowym nr 1 przy ulicy Tymienieckiego 3.
Więcej: www.pfleiderer.pl, www.interprint.pl, www.lodzdesign.com