Ross Lovegrove. Znany jako Captain Organic. Fanatyk rozwiązań zaczerpniętych z natury, w której dostrzega idealne zrównoważenie piękna i logiki. Spotykamy się w Muzeum Triennale w Mediolanie, gdzie odbywa się światowa premiera koncepcyjnego samochodu Renault Twin-Z. Lovegrove z uśmiechem wita wszystkich gości spotkania. Nie można go przeoczyć – ubrany w żółtą fluorescencyjną bluzę i sportowe buty krąży po wystawie. Wyraźnie zadowolony z ciepłego przyjęcia nowego projektu, w końcu jest jego
Ross Lovegrove. Znany jako Captain Organic. Fanatyk rozwiązań zaczerpniętych z natury, w której dostrzega idealne zrównoważenie piękna i logiki. Spotykamy się w Muzeum Triennale w Mediolanie, gdzie odbywa się światowa premiera koncepcyjnego samochodu Renault Twin-Z. Lovegrove z uśmiechem wita wszystkich gości spotkania. Nie można go przeoczyć – ubrany w żółtą fluorescencyjną bluzę i sportowe buty krąży po wystawie. Wyraźnie zadowolony z ciepłego przyjęcia nowego projektu, w końcu jest jego
Od zawsze myślałeś o stworzeniu samochodu, który realizowałby twoje ideały. Czy Twin-Z zaprojektowany dla Renault jest bliski twoim marzeniom?
– Projektowanie samochodu dzisiaj nie polega tylko na poprawie wyglądu i osiągów. Twin-Z ma cudowny, uwodzicielski wygląd. Na początku rzuca się w oczy piękny, niebieski kolor Yves’a Kleina (Yves Klein to francuski artysta działający w nurcie Noveau Realisme. Stworzył własny kolor – International Klein Blue, bardzo intensywny. Uważał niebieski za najbardziej zdematerializowaną barwę, barwę koloru nieba – przyp. red.). Oczywiście najpierw trzeba przyciągnąć ludzi emocjonalnie, ale za tym musi stać wartość intelektualna, która pociągnie ich jeszcze dalej. Chodzi o to, by zaprezentować nową postawę. W tym wypadku zmniejszyć wpływ na środowisko, osiągnąć lekkość i sprawność pojazdu. Twin-Z to elektryczny samochód. Udało się nam osiągnąć zasięg aż 160 km, co było dużym wyzwaniem. To jest kierunek, w którym świat powinien zmierzać.
Cały wywiad Elizy Ziemińskiej z Rossem Lovegrovem w siódmym numerze kwartalnika „Design Alive”.