Francuska marka Trame powstała zaledwie na kilka tygodni przed tym, jak kraj pochłonął lockdown – swoją pierwszą kolekcję miała zaprezentować podczas słynnych targów Salone del Mobile. Wymuszona przerwa okazała się jednak bezcennym czasem refleksji, prowokując do dalszej pracy nad kolekcjami.
Polskim akcentem w kolekcji Entwine jest Maria Jeglińska-Adamczewska, która zaprojektowała zestaw ceramiki oraz serię dywanów i koców (prócz niej dla firmy pracowały również Maddalena Casasei i Julie Richoz). Inspiracją do stworzenia tekstyliów było piękno marokańskich krajobrazów. To prawdziwa międzykulturowa podróż, a zarazem hołd dla kunsztu śródziemnomorskich rzemieślników. Na kolekcję dywanów i koców składają się nieregularne linie i na pozór chaotyczne rozmieszczenie kolorów. Seria ceramiki Entwine to zestaw czterech, ręcznie formowanych naczyń celebrujących połączenie współczesnego designu z tradycją rzemieślniczą.
Maria Jeglińska-Adamczewska (ur. w 1983 r. we Francji). Ukończyła kierunek wzornictwa przemysłowego ECAL w Lozannie (2007), gdzie uzyskała stypendium przyznawane przez fundację IKEA. Następnie pracowała w biurach projektowych (Galerie kreo, Konstantin Grcic, Alexander Taylor). W roku 2010, w ramach realizacji zleceń w zakresie projektowania i wzornictwa przemysłowego, założyła własne Biuro Projektowania i Badań (Office for Design & Research). Pracowała m.in. dla: Ligne Roset, Cinna, Porcelana Kristoff, DesignMarketo i St. Etienne Design Biennale. Od 2010 roku pełni jednocześnie funkcję asystentki ds. badań w W.I.R.E. w Zurychu. Brała udział w licznych wystawach w Polsce i zagranicą, m.in. w Centre Pompidou Metz, Villa Noailles, Barbican Art Gallery i Triennale di Milano. Jej projekty odznaczają się prostotą, a zarazem dużą podatnością na zmienność funkcji i konfiguracji elementów składowych.
Więcej na: www.trameparis.com
www.mariajeglinska.eu