– Tak, to jest wreszcie Mercedes-Benz, kt?rego m?g?bym mie? – tak moi znajomi reagowali, gdy siadali za kierownic? CLA 200. Ja mam tak samo. Jego wyj?tkowy design podkre?la sportow? stron? marki Mercedes-Benz. ?wietnie si? prowadzi, ma znakomite osi?gi, a przy tym jest ekonomiczny. Czego chcie? wi?cej?
Mercedes-Benz CLA czerpie z prototypu Concept Style Coup?, a linia coup? z drzwiami bez ram okiennych pod??a za koncepcj? modelu CLS, kt?ra od chwili debiutu w 2003 roku doczeka?a si? licznych na?ladowc?w.
– Tak, to jest wreszcie Mercedes-Benz, kt?rego m?g?bym mie? – tak moi znajomi reagowali, gdy siadali za kierownic? CLA 200. Ja mam tak samo. Jego wyj?tkowy design podkre?la sportow? stron? marki Mercedes-Benz. ?wietnie si? prowadzi, ma znakomite osi?gi, a przy tym jest ekonomiczny. Czego chcie? wi?cej?
Mercedes-Benz CLA czerpie z prototypu Concept Style Coup?, a linia coup? z drzwiami bez ram okiennych pod??a za koncepcj? modelu CLS, kt?ra od chwili debiutu w 2003 roku doczeka?a si? licznych na?ladowc?w.
– Concept Style Coup? wywo?a? niesamowit? reakcj?. Najcz??ciej powtarzanym komentarzem by?y s?owa: „Prosz?, niech ten samoch?d trafi do seryjnej produkcji”. I w?a?nie to zrobili?my – m?wi? podczas premiery samochodu w styczniu tego roku dr Dieter Zetsche, prezes zarz?du Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.
Wraz z modelem CLA Mercedes chce dotrze? do nowych grup klient?w – w??cznie z tymi, kt?rzy nigdy nie zamierzali je?dzi? samochodem tej marki. Mnie ju? uda?o si? przekona?.
Mercedes-Benz CLA 200
? Masa w?asna: 1430 kg
? Pojemno?? silnika: 1595 cm sze?c.
? Moc: 156 KM
? Rodzaj paliwa: benzyna
? Pr?dko?? maksymalna: 230 km/h
? Pojemno?? zbiornika paliwa: 50 l
? Spalanie podczas testu: miasto/trasa/?rednie: 9/7/8 l
? Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 sek.
? Liczba drzwi: 4/5
? Cena: 210 tys. z?
W?z, o bardzo sportowym charakterze, pi?knie prezentuje si? z ka?dej strony. Sportowa atmosfera w kabinie nawi?zuje do niepowtarzalnego designu karoserii, podobnie jak wysoka jako?? materia??w i dost?pne ich kombinacje. Wszystkie elementy ozdobne maj? galwanizowane wyko?czenie w kolorze srebra, tworz?ce metaliczny efekt „cool touch”. Maska z dodatkowymi przet?oczeniami, os?ona ch?odnicy o diamentowym wzorze i przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza nadaj? CLA wyj?tkow? pewno?? siebie. Jego wrodzony dynamizm zdradzaj? te? przednie lampy z o?wietleniem do jazdy dziennej LED, kt?rego diody tworz? charakterystyczny „efekt p?omienia”.
Standardowe wyposa?enie CLA obejmuje radarowy system Collision Prevention Assist, ostrzegaj?cy o przeszkodach przy pr?dko?ci od 7 km/h i inicjuj?cy precyzyjne hamowanie, gdy tylko kierowca wci?nie peda? hamulca. Nie jestem zwolennikiem przesadnej elektroniki, ale akurat ta nowinka mnie przekona?a. Synchronizacja ze smartfonem r?wnie? dzia?a bez zarzutu. Mniej podoba mi si? natomiast nawigacja – sterowana g?adzikiem lub pokr?t?em, co oznacza, ?e aby wbi? dok?adny adres musimy wybiera? literk? po literce. Od tego zdecydowanie wol? ekrany dotykowe, jednak rozumiem, ?e Mercedesowi zale?a?o, aby jak najmniej oci?ga? uwag? kierowcy od drogi.
Opcjonalnie model oferowany jest z panoramicznym, odsuwanym dachem. Obejmuje on nieruchom? os?on? z poliw?glanu w przedniej cz??ci, przesuwne okno ze szk?a mineralnego oraz os?ony boczne dopasowane wygl?dem do pozosta?ych element?w. W rezultacie l?ni?ca tafla rozci?ga si? na ca?ej p?aszczy?nie dachu, od przedniej a? do tylnej szyby. Pokocha?em j? od pierwszego wejrzenia!
Generalnie, wygl?d tego wozu to jego najwi?kszy atut. Wcale nie dziwi?em si? przechodniom, kt?rzy ogl?dali si? za CLA 200 jak za blondynk? o nogach do samego nieba.