Kuba Bogaczyński – twórca Charakterny Studio, projektowaniem doświadczeń z zakresu rozszerzonej rzeczywistości zajmuje się od ponad 15 lat. W swoich działaniach łączy funkcjonalność z budowaniem wielowymiarowego doświadczenia, które oddziałując na wszystkie zmysły i tworzy wyjątkowe wspomnienia. Na swoim koncie ma współpracę ze światowymi gigantami, takimi jak Apple, Sony PlayStation czy Marvel, ale dopiero teraz postanowił pokazać szerzej swoją różnorodną twórczość na Instagramie.
Nowe doświadczenia, takie jak podróże, możliwość poznawania innych kultur i różnorodność od zawsze pasjonowały projektanta. W czasach, gdy internet dopiero stawał się interaktywny i wizualny, a możliwości wydawały się nieograniczone, Kuba zaczął szukać różnych sposobów na to, jak poszerzyć te doświadczenia poprzez różne media i świat cyfrowy.
Na stronie projektanta można zobaczyć wiele realizacji, jak na przykład te zaprojektowane dla marki Epson, które obejmują okulary umożliwiające klientowi robienie zakupów w wirtualnym sklepie i przymierzanie ubrań, czy koncepcja i projekt różnych zastosowań technologii AR w codziennych sytuacjach, od fitnessu po naukę stworzony dla Mono + Citizen Films.
Projekt w ramach Google Street View umożliwił z kolei użytkownikom rozpętanie niszczycielskiego ataku kosmitów w dowolnym miejscu na świecie – na przykład w ich własnym domu, a zastosowanie zaawansowanej technologii gwarantowało wręcz kinowe doznania.
Projektant został też zaproszony do stworzenia koncepcji wykorzystywania danych wewnątrz nowoczesnego wieżowca. W projekcie Smart Building pracował nad pomysłami, które ożywiają budynek za pomocą informacji, personalizacji i interaktywnych wizualizacji. Jego wygląd zewnętrzny zmieniał się i dostosowywał do pory dnia czy aktualnych wydarzeń.
Jako twórca, Kuba stawia na szukanie inspiracji w nieoczywistych miejscach, zastanawia się nad sposobami na przywołanie jakichś wspomnień lub nad tym, w jaki sposób pokazać smak lub zapach.
Kilka lat temu razem ze studiem z Kanady Kuba tworzył także interaktywny przewodnik po świecie serialu Wikingowie. Spędził wtedy trzy dni na planie zdjęciowym w Irlandii.
– Dla fana kina to było niesamowite doświadczenie oglądać produkcję o takim rozmachu z bliska, z pełną scenografią, kostiumami. Braliśmy nawet udział w prawdziwej scenie bitwy – wspomina.
W wolnym czasie Kuba realizuje własne projekty, ostatnio z wykorzystaniem narzędzi AI stworzył cyfrową kolekcję mody, która została pokazana podczas Tygodnia Mody w Nowym Jorku. Ostatnio swoją twórczość zaczął też pokazywać na Instagramie.
Kuba Bogaczyński
Rocznik 1983. Dyrektor kreatywny i projektant doświadczeń. Od ponad 15 lat pracuje z innowacyjnymi markami oraz studiami projektowymi na czterech kontynentach, gdzie tworzy zarówno cyfrowe, jak i przestrzenne projekty z zakresu poszerzonej rzeczywistości, platform 3D oraz gier. Pracował z takimi klientami jak Apple, Sony PlayStation, Marvel, Spotify czy Google. Jego projekty zdobyły ponad 50 międzynarodowych nagród, m.in. D&AD, Clio, Webby a także były nominowane na festiwalu w Cannes oraz do nagrody Emmy.