Może stać w domu i ogrodzie lub wisieć nad potokiem czy basenem. Nestrest, czyli bujany, rattanowy kokon, może być używany – jak wszystkie produkty niemieckiej marki Dedon – i na zewnątrz, i wewnątrz budynku.
Taka idea od początku przyświecała twórcy marki. – Pragnąłem aby moje meble mogły być używane przez okrągły rok – mówi Bobby Dekeyser, właściciel firmy Dedon, a niegdyś bramkarz FC Bayern Monachium.
Może stać w domu i ogrodzie lub wisieć nad potokiem czy basenem. Nestrest, czyli bujany, rattanowy kokon, może być używany – jak wszystkie produkty niemieckiej marki Dedon – i na zewnątrz, i wewnątrz budynku.
Taka idea od początku przyświecała twórcy marki. – Pragnąłem aby moje meble mogły być używane przez okrągły rok – mówi Bobby Dekeyser, właściciel firmy Dedon, a niegdyś bramkarz FC Bayern Monachium.
Nestrest zaprojektował w ub. roku Jean-Marie Massaud dla firmy Fred Frety & Daniel Pouzet, która od lat współpracuje z Dedon. W tym roku kokon był prezentowany na iSaloni w Mediolanie, gdzie zebrał znakomite recenzje. „Nestrest przekształca ogród w kawałek architektury, który oferuje zaciszne, zawieszone sanktuarium. Stwarza doskonałe miejsce do relaksu, medytacji i rozmów na świeżym powietrzu” – napisali projektanci.
Kokon jest ogromny – sam ratanowy kosz ma 260 cm wysokości i 2 m średnicy. Waży aż 81 kg. Można go albo powiesić, albo postawić na obrotowej podstawie. Za luksus trzeba słono zapłacić. Nestrest kosztuje 14 tys. dolarów.
Dedon powstał w 1990 roku. Bobby Dekeyser, wówczas bramkarz, na pomysł założenia firmy wpadł leżąc w szpitalu po ciężkim wypadku podczas jednego z meczów. – Zawsze chciałem być przedsiębiorcą, tworzyć piękne rzeczy z rodziną i przyjaciółmi w miłym otoczeniu – powiedział. I wciąż mu się udaje…
Więcej: www.dedon.de