Odwiedziny w kalifornijskiej posiadłości projektu pracowni Chroma to prawdziwa podróż w czasie. Wystarczy przekroczyć próg, by zanurzyć się w beztroskiej błogości bohemy lat 70. XX wieku, wypełnionej dźwiękami glam rockowych riffów.
418 m kw. odrestaurowanej rezydencji w niewielkiej miejscowości Ross w stanie Kalifornia wypełnia odurzające połączenie ziemistych kolorów, miękkich struktur, a także wystawnego przekroju designu i figlarnych akcentów.
Przenikające się przestrzenie poszczególnych stref tworzą przytulną atmosferę przytulności i jednoczą mieszkańców przy wspólnych aktywnościach. Centrum rodzinnego życia wyznacza tu otwarta część dzienna, której kontur wytycza rozległa modułowa sofa projektu Mario Belliniego, połączona z fotelem, który w latach 70. zaprojektował Francois Monnet oraz stolikiem Laurel projektu Luki Nichetto. Tuż obok projektanci ulokowali kameralną jadalnię skupioną wokół marmurowego stołu wykonanego wg. autorskiego projektu pracowni, otoczonego krzesłami Pamplona projektu Augusto Saviniego dla marki Pozzi. Niczym ozdobne medaliony nad blatem zawisły również dwa żyrandole Vintage Murano autorstwa Carlo Nasona dla włoskiego brandu Mazzega.
Okruchy lat 70. znajdziemy również w znajdującej się nieopodal części kuchennej, gdzie akrylowo-stalowe stołki, które zaprojektował Charles Hollis Jones, towarzyszą granitowemu monolitowi wyspy kuchennej.
Część wypoczynkowa przylegająca do pokaźnych rozmiarów kominka dla odmiany wprowadza mocne uderzenie koloru za sprawą dwóch dzieł sztuki – „Mad House” Petera Halleya i „Raising Hope I” Day-Glo, które stanowią tło dla aksamitnej sofy w krwistopomarańczowym kolorze (kolejny autorski projekt Chroma) skomponowanej ze stolikiem kawowym Meteor firmy Chista i klasycznymi krzesłami norweskiego projektanta Terje Ekstrøma.
W aranżacji głównej sypialni postawiono na miękkie połączenie wełny bouclé, moherowych narzut i wełnianej pościeli, utrzymanych w kojących, neutralnych tonach. Dwie kolejne z kolei elektryzują geometryczną abstrakcją charakterystyczną dla lat 70. gdzie niestandardowe tapety zaprojektowane przez projektantów we współpracy z artystką Yeddą Morrison łączą się z akcentami retro jak choćby lampami Ofelia autorstwa En Salmon Mostaza.
Z równą starannością zadbano również o aranżację tarasu, gdzie wykonane na zamówienia krzesła z drewna tekowego towarzyszą stalowemu stołowi marki Zeus Noto a w ich tle zawisła odważna abstrakcja autorstwa tureckiej artystki mieszkającej w Stanach Zjednoczonych Hayal Pozanti.