Kolekcja Neve Creative by Maja Ganszyniec to kolejna odsłona udanej współpracy Ceramiki Paradyż z jedną z najciekawszych polskich projektantek.
Ceramika Paradyż oraz Maja Ganszyniec po raz kolejny łączą siły. Po sukcesie w kolekcji Modernizm, opartej na kultowych gorsecikach i estetyce lat 20. i 30., pora na dalszą współpracę i równie wyjątkową, odważną kolekcję płytek ceramicznych. Tym razem twórcy czerpią z bogactwa architektury II poł. XX w., łącząc stylistykę lat. 60. z ultranowoczesnym wzornictwem.
Geometryczna modułowość
Inspiracją dla powstania kolekcji było tropienie zapomnianych form dekoracji plastycznych, takich jak unikalne mozaiki z czasów PRL-u, których nieliczne przykłady zachowały się do naszych czasów. Projektantka postawiła także na modułowość oraz bliską idei Nowego Europejskiego Bauhausu redefinicję znanych form dekoracji, inspirującą do tworzenia oryginalnych rozwiązań we wnętrzach. W Neve Creative ważny jest każdy detal, który w połączeniu z pozostałymi elementami daje nieograniczone bogactwo rozwiązań, bazujących na geometrycznie prostych, ale różnorodnych formach.
Ideą przewodnią kolekcji jest połączenie czterech aspektów: formatów, struktur, kolorów i światła. Autorski charakter ceramiki zachwyca designem oraz niebanalnym podejściem. Jest to odpowiedź na potrzeby współczesności, Neve Creative oferuje indywidualne rozwiązania we wnętrzach oraz pomaga wyrazić siebie. Modułowość kolekcji pozwala na łączenie poszczególnych elementów w dowolny sposób, dzięki czemu każdy może urządzić wnętrze tak, jak podpowiada mu wyobraźnia. Z kolei wysoka jakość i minimalistyczne wzornictwo sprzyjają wdrażaniu rozwiązań na lata, zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju.
Wyjście ze schematu
– Punktem wyjścia do stworzenia kolekcji Neve Creative była redefinicja dekoracji, które w tradycyjnym ujęciu wnętrz, rządziły się dotąd ściśle określonymi zasadami. Był to sztywny schemat, w który pomieszczenia miały swoją funkcję, a dekoracja z definicji była dodatkiem do spokojnej, stonowanej całości. Współczesne podejście do projektowania wnętrz podlega zmianom i wpływom trendów społecznych. Coraz trudniej więc zdecydować się na „ten” jeden, ponadczasowy motyw, z którym będziemy żyć przez lata, aż do kolejnego remontu. Wnętrza są teraz swobodne, płynne, dekoracje ścian i podłóg tworzą przyjazne tło w otwartej przestrzeni dla pozostałych elementów mobilnych – mebli, dodatków – tłumaczy Maja Ganszyniec.
Ceramika Paradyż współpracuje z Mają Ganszyniec od 2017 roku. – Ponieważ z Mają rozumiemy się wspaniale, a pierwsza kolekcja osiągnęła ogromny sukces, postanowiliśmy pójść dalej. Rozpoczęliśmy kolejny projekt, gdzie połączyliśmy zarówno nasze doświadczenie, jak i know how. Kolekcja Neve Creative to nie tylko nowe spojrzenie na dekorację – to zupełnie nowe podejście do dekorowania, do spełnienia potrzeb współczesnego człowieka. Zależało nam, aby stworzyć zrównoważony produkt, który da klientowi niesamowite możliwości – dodała Aldona Chudzicka, dyrektor Działu Rozwoju Produktu Ceramiki Paradyż.
Mniej znaczy więcej
Kolorystyka kolekcji zbudowana jest na dwóch filarach: Basic w kolorach bianco, beige, light grys, grys, nero, a także Trend – kolory blush, green, blue oraz terakota, dark green i dark blue. Kolekcja jest zaprojektowana spójnie, zapewniając kompatybilność kolorystyczną, co pozwala na bardzo płynne przejście z powierzchni ściennej na podłogę. Całość dopełnia charakterystyczna geometria płytek, która pozwala łączyć je ze sobą w dowolnych kompozycjach kwadratów w formatach 19,8×19,8 cm i 9,8×9,8 cm oraz prostokątów 9,8×19,8 cm.
Ceramika Mai Ganszyniec
Maja Ganszyniec jest doświadczoną projektantką z wszechstronnym podejściem do procesu rozwoju produktu. Urodzona na Śląsku, studiowała architekturę wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, a następnie ukończyła studia projektowe na Royal College of Art w Londynie w 2008 roku. W 2013 roku założyła Studio Ganszyniec, skupiając się na obiektach zorientowanych na człowieka i przyjaznych naturze. W swojej praktyce łączy projektowanie, które jest zarówno wizjonerskie, jak i odpowiedzialne – zawsze szuka nowych możliwości w granicach myślenia strategicznego. Prace Mai Ganszyniec były pokazywane na wystawach m.in. w Mediolanie, Amsterdamie, Londynie i Berlinie oraz publikowane w najważniejszych pismach branżowych, jak Domus, Icon, Abitare czy Wallpaper.