Grupa meblowa Forte została mniejszościowym udziałowcem yestersena i pomoże platformie w rozwoju własnej marki. – Przestudiowaliśmy tysiące sprzedanych unikatów i porozmawialiśmy z klientami by zrozumieć ich potrzeby. Wykorzystując naszą wiedzę o vintage i obserwując tendencje na rynku stworzymy produkty, które dopełnią naszą ofertę produktów współczesnych. Doświadczenie, jak i kompetencje Forte będą dla nas wielkim wsparciem. To bardzo ekscytujący projekt – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO yestersen.
Yestersen – największy polski e-commerce z unikalnymi meblami od kultowych marek oraz sklepów vintage – pozyskał inwestora branżowego. Grupa Kapitałowa Fabryk Mebli „Forte” SA nabyła 20,5% udziałów za kwotę 4,5 mln zł. Jak poinformowano w komunikacie, Forte wesprze swoim doświadczeniem projekt stworzenia produktów marki własnej yestersen. Plany obejmują m.in. linię mebli w duchu vintage oraz współpracę z niezależnymi projektantami i rzemieślnikami.
Nowa marka uzupełni luki
Pozyskanie inwestora branżowego jest konsekwencją strategii rozwoju oferty produktów współczesnych przyjętej przez yestersen w 2019 roku. Dzięki transakcji platforma e-commerce przyspieszy rozwój produktów marki własnej, które uzupełnią luki w ofercie, zwiększą rozpoznawalność marki i będą dostępne szybciej niż zagraniczne meble. Spółka wykorzysta część otrzymanych środków na dalsze pozyskiwanie nowych marek, w tym z kategorii premium oraz produktów rzemieślniczych z Polski i ze świata.
– Yestersen to bardzo obiecująca spółka na rynku mebli premium, której dalszy dynamiczny rozwój wesprzemy swoim know-how w zakresie technologii wytwarzania oraz wykorzystując pewne synergie na polu logistycznym i organizacyjnym – mówi Maria Florczuk, członek zarządu Fabryk Mebli „Forte” SA.
Inwestorami strategicznymi yestersen od 2018 roku są Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. ATAL i STS. yestersen podtrzymuje ambitne plany związane z rozwojem wspartym przez rynek kapitałowy – spółka zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo ma pojawić się na NewConnect.
Produkty marki własnej będą odsyłać do wzorów z minionych lat, szczególnie modernizmu, wykorzystując współczesne rozwiązania technologiczne. Ważnym elementem ich produkcji będzie współpraca z lokalnymi dostawcami i rzemieślnikami. Równolegle, w duchu lokalnej produkcji yestersen zaprosi niezależnych projektantów do stworzenia mniejszych rzutów produktów w kolaboracji.
23 tys. unikalnych produktów
Obecnie yestersen oferuje już blisko 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych. W pierwszym kwartale 2021 spółka wprowadziła do oferty blisko 1,5 tys. produktów m.in. marek takich jak Bolia czy &Tradition oraz zintensyfikowała pozyskiwanie dostawców dotąd niedostępnych na polskim rynku, np. KANN Design. Do końca roku spółka zaoferuje już 10 tys. produktów współczesnych od ponad 170 marek, w tym wielu marek niezależnych i manufaktur rzemieślniczych, a także 26 tys. unikatów vintage.
Yestersen notuje wzrosty sprzedaży zarówno w kanale e-commerce, jak i stacjonarnym, realizowanym przez showroom zlokalizowany przy ul. Lekarskiej w Warszawie. Spółka rozbudowuje również bazę klientów – w pierwszym kwartale 2021 roku platforma pozyskała niemal tylu klientów, co w całym 2019 r. W bieżącym roku spółka podwoi łączną liczbę klientów. Za sprawą usprawnień logistycznych yestersen wysyła już blisko 1000 produktów w zaledwie 24 godziny po złożeniu zamówienia, co znacząco obniża koszty wysyłki i tym samym korzystnie wpływa na marżowość. Jest ona obecnie rekordowa, dalej rośnie szybciej niż przychody, m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju portfela marek współczesnych.
Za pośrednictwem intuicyjnej platformy yestersen znaleźć można wszystko, czego potrzeba do wymarzonego wystroju – od ponadczasowych obiektów z minionych epok, po najlepsze współczesne projekty mebli, oświetlenia i dodatków. Biznes wspiera nowoczesna technologia m.in. rozwiązanie pozwalające znaleźć upragniony produkt na podstawie zdjęcia wgranego na platformę. System przeszuka ofertę i zaproponuje obiekty zbliżone do tego z inspiracyjnego zdjęcia. To pierwsza tego typu technologia na polskim rynku.
Forte i yestersen
Forte to czołowy polski producent mebli do samodzielnego montażu. Spółka powstała w 1992 roku, a w 1996 roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Obecnie posiada w Polsce pięć nowoczesnych zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Ostrowi Mazowieckiej, Hajnówce, Białymstoku i Suwałkach, w tym fabrykę płyty wiórowej uruchomioną w 2018 roku. Powierzchnia produkcyjna wszystkich polskich fabryk wynosi 143 tys. m kw., zaś powierzchnia magazynowa 103 tys. m². Forte sprzedaje swoje produkty w ponad 40 krajach świata (poprzez sieć ponad 4,5 tys. odbiorców-partnerów biznesowych), a ponad 80 proc. całej produkcji trafia za granicę. Produkcja Spółki w 2020 r. wyniosła 3,12 mln sztuk mebli, a wartość sprzedaży – 1 160 mln zł.
***
Trendy, inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu i ciekawe rozmowy wprost do Twojej skrzynki! Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco!